28 Ağustos 2014

TATİL ANILARI 2014 / 7 DİDİM ve SON

Tatil bitti ancak anılarını yazmak bitmedi bir türlü :)

Evet son posta başladık nihayet. Diğer hikayeleri buradan okuyabilirsiniz...

Bir sabah yine erkenden yolda bulduk kendimizi. Tatilin son durağı Didim'e yolculuk. Daha önce eşimin de benim de uğramadığımız bir yer. Marmaris'den çıkıp yayıla yayıla vardık Didim'e...

Didim bildiğin koskocaman bir şehir olmuş. Kuşadasına benzettim ben şehir merkezini. Kocaman otel, pansiyon, apartlar var yol boyu. Tüm yollar Roma'ya çıkar misali hepsi caddeye ve o da sahil kenarındaki yola açılıyor. Sahil boyu devam eden cadde üzerinde envayi çeşit yeme içme mekanları, dondurmacılar, hediyelik eşya satıcıları, mayocular var. Çok garip geldi bana bir de belki on metrede bir "Türkü Evi"... Yabancı turist haydi ayıp olmasın yok demiyeyim de yüzde bir ancak.:) Tahminimce ziyaretçi profilinin büyük çoğunluğu doğu ve güneydoğulu emekli öğretmen-memurlar. Tek başına takılan genç sayısı az, herkes ailesiyle gelmiş.

Kaldığımız yerden deniz olduğu gibi görünüyor ve balkonundan esen rüzgar içimizi ferahlatıyordu. İlk gün biraz etrafı keşfe çıktık ve odamıza dönüp dinlendik.

Akşam yemeğinden sonra sabah gözüyle gördüğüm sahil boyunu bir de gece gezdik. Fiyatlar hem konaklama hem de yeme-içme adına epey uygun. Kalabalık çok ama... Dediğim gibi fiyat, hizmet kalitesi tamamen Türk ziyaretçiler düşünülerek hesaplanmış. Ben dondurma yemedim ama oğluma numaracı Maraş dondurmacıları çok ilginç geldi ve o yedi. Haa söylemeyi unuttum metrekareye beş tane Maraş dondurmacısı düşüyor :))

Akşam olunca kumsaldaki tüm şezlong ve şemsiyeler kaldırılıyor ve geniş sahil tamamen boş kalıyor. Bu hoşuma gitti. Tüm çocuklar da kumlarde koşturuyor gece boyu. Havaya fırlatılan ışıklı oyuncaklarla oynuyordu çocuklar. Biz de üç lira verip bir tane de oğlumuza aldık. Babasıyla beraber oynadılar zevkle

Ertesi gün vaktimizin büyük bir kısmını plajda geçirdik. Plaj hem enine hem boyuna geniş. Halk plajı, giriş ücretsiz. Ancak bu kadar kalabalığa rağmen gördüğüm temiz kumsallardan diyebilirim. Deniz sığ, çocuklara uygun. Bana çok tat vermedi ama nedense denizi...

Kaldığımız yerin güzel bir avlusu vardı. Akşam yemeğinden sonra biz eşimle "çiğdem çitleyip" tatilimizi değerlendirirken oğlum da kendine bir kaç arkadaş edinip onlarla oynadı. Duvar diplerine yuva yapmış kırlangıçları ve yuvalarını inceledi.

Ertesi sabah Didim harabelerini ve Kutsal yol üzerinde yer alan diğer antik kalıntıları gezdik.

Fotoğraflarımız aşağıda...

Ve tatil bitti...

Kürkçü dükkanı misali Çandarlıya döndük.... Oradan da evimize, İstanbul'a... Şimdi kocaman bir sonbahar ve kış var önümüzde...