07 Aralık 2006

BİR DİLİM EKMEK İÇİN...





Merhaba sevgili dostlarım...

Bu aralar yeni yeni ekmek tarifleri geliştirmekle uğraşıyorum tüm gün. Bir firma için prebiyotik lifli ve katkısız ekmek tarifleri deniyorum bol bol. Geçenlerde evde de uygulanabilecek güzel bir tarif oluşturdum. (Bu tarif katkısız ve lif içermeyen bir tarif.) Annemden de geçer not alınca sizlerle de paylaşmak istedim.

Şöyle ailece yapılan bir pazar kahvaltısına diyorum yapsanız sıcacık ekmeklerden. Hani anneler ve babalar erkenden kalkar çayı demler, yumurtaları pişirir ve yanağınızdan öperek "Haydi çocuklar kalkın. Bak güneş çoktan doğdu bile" der de ; çocuklar da artık koca koca adamlar kadınla olsalar bile "Anne noolur beş dakika daha uyuyayım" diye sızlanırlar. İşte öyle sımsıcak, bir arada güzel bir pazar kahvaltısına uygun bir tarif bu.

Deneyin siz de...

Belki ne zamandır aklınızda olan, tadı damağınızda kalmış ve unutmaya başladığınız o pazar kahvaltıları geri geliverir...


Malzemeler


Ölçüleri Sinbo marka ekmek pişirme makinasının ölçü kaplarına göre veriyorum.)


-200 ml + 1/3 cup soğuğa yakın ılık çeşme suyu
-3 cup + 1/8 cup un
-2 tablespoon süt tozu
-2 teaspoon toz şeker
-1 teaspoon tuz
-2 teaspoon maya (kuru instant maya)
-1 tablespoon + 2 teaspoon sıvıyağ

Yapılışı

Bütün malzemeleri yukarıda verdiğim sıra ile ekmek yapma makinanızın kabına koyun ve Program 1' de çalıştırın.

------------------------------------------------------------------------------------------------

1 yorum:

  1. Merhaba canim,
    simdiye kadar hic evde kendim ekmek pisirmedim, ne bileyim biraz tembelim galiba ekmek konusunda.Makina almayi bile düsünmedim bu güne kadar. Ama birgün bir makine almaya karar verirsem sööz tarifini deneyecegim :)
    Almanyadan sevgiler...

    YanıtlaSil