26 Mart 2013

KÖFTELİ PATLICAN KEBAP


Selamlar...

Bugün; evinizde kolayca hazırlayabileceğiniz kolay, lezzetli, ekonomik, doyurucu ve önemli davetlerinizde gönül rahatlığıyla sunabileceğiniz bir tarif vereceğim size. Tarifi Tümaydan aldım.

Malzemeler:

5 adet patlıcan
5-6 adet yeşil köy biberi
10-15 adet cherry domat
10 -12 adet arpacık soğan
1 orta boy domates rendesi
1/2 su bardağı sıcak su

Köfte harcı için:

500 gram yağlı kıyma
1 adet orta boy kuru soğan (rendelenmiş)
2 diş rendelenmiş sarımsak
1/2 demet ince kıyılmış maydanoz
1/2 çay bardağı galeta unu
1 adet yumurta
1 tatlı kaşığı kimyon
tuz, karabiber

Yapılışı:

Tüm köfte harcını iyice özleşene kadar yoğurun ve buzdolabında ağzı kapalı olarak yarım saat dinlendirin. 
Patlıcanları halka halka doğrayıp tuzlu suda biraz bekletip durulayıp kurulayın. Köfte harcından patlıcan halkaları boyutunda kopararak köfteler hazırlayın, hafif yassılaştırın. Fırın kabına bir köfte bir patlıcan şeklinde dizin. Ortadaki boşluğa da arpacık soğan, cherry domates ve biberleri sıralayın.
Üzerine domates rendesi ve sıcak suyu ekleyerek 180 derecelik fırında ağzı kapalı olarak pişirin.

Afiyet olsun.

5 yorum:

  1. Güzel görünüyor..ne zamandır yapmamıştım :)

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık:) Beğenmenize çok sevindim:) Çok da güzel gözüküyor. benim de canım istedi yine:) Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  3. harika görünüyor ellerine sağlık bayılırım patlıcanın nesi olursa olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Görüntüsü bile iç açıcı.Nefis bir kebap.Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık harika görünüyor...afiyet olsun efendim

    YanıtlaSil