01 Mart 2013

SÜT KOKULU BEBELER ... ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI


Merhaba sevgili dostlar;

Bu sabah moda deyimiyle sosyal medya paylaşım sitelerinin birinde bir fotoğraf gördüm. Hani şu meşhur katledilmiş bebeklerin olduğu, gözleri yarı açık masum...Terörü lanetleyen fotoğraf. Etkilendim, hep etkilemiştir zaten beni o fotoğraf.

Bebeklerin katilini unutmadık yazıyordu iri iri...

Unutanlar var mı bilmem ama; ben de unutmadım... Sahi biz ne kadar da unutkan insanlar olduk. Gazzeydi, Suriyeydi, Afrikaydı derken bizim kucağımızda ölen süt kokuluları unuttuk. 

Dünya üzerinde Gazze'de, Suriye'de Afrika'da ya da bilmem nerede siyasi çıkarlar için, sebepsiz ölen bir çocuk (insan) gördüğümde, önce aklıma vahşice katledilen bu bizim öz bebelerimiz gelir hep. Kundaktakinden, silah tutanına... Muhakkak bir damla yaş da onlar için akar gözlerimden.

Ne olursanız olun, istediğiniz -ci, -çü, -cı, -cu eklerini alın ideolojileriniz ardına. Ben memleketimin tüm insanlarını severim.

Ama lütfen hain ve unutkan olmayın... HAİN ve UNUTKANI kul da sevmez Allah'da...

Hüzünlü bir girizgahdan sonra gelelim tarifimize...

Biz bu dolmayı oğlumla beraber hazırladık :)

Tarif Devletşahtan...

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI

Malzemeler:

10 tane dolmalık biber
1 adet kuru soğan
1 su bardağı pirinç
1 su bardağı kaynamış su
2 yemek kaşığı dolmalık fıstık
2 yemek kaşığı kuş üzümü
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı yenibahar
1 tatlı kaşığı nane
tuz
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı limon suyu
1 adet domates





Yapılışı:


Küp doğranmış soğanlar ağzı kapalı tencerede 1 yemek kaşığı su ve zeytinyağı ile suyunu çekene kadar pişirilir. Ardından fıstıklar ilave edilir. Fıstıklar pembeye dönünce pirinç de eklenerek 5 dk kavrulmaya devam edilir. Sıcak su, kuş üzümü ve baharatlar da ilave edilerek, ağzı kapalı olarak suyunu çekene kadar, kısık ateşte pişirilir.


İç hafif ılınınca, çekirdekleri çıkarılıp yıkanıp temizlenmiş dolmalık biberler içine doldurulur. Tercihe göre üzerine birer dilim domates konulabilir. Ben dolmada domates sevmediğim için koymadım. Doldurduğunuz biberleri tencereye dizin ve yarısına gelecek şekilde limonsuyu ve ılık su ekleyin. Kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin.

Afiyet olsun. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder