31 Aralık 2013

24.GÜN ... İÇLİ KÖFTESİZ DAVET SOFRASI OLUR MU?

24. gün:  Davet sofralarınızın olmazsa olmazı… Hangi tarif? Haydi biz de bilelim, bizimde olmazsa olmazımız olsun.

Güneydoğulu değilim ama çok fena bir içli köfte kültürüm var ayıptır söylemesi :))

G.Antep gezisinden sonra iyice benimsediğim bu lezzet benim için mühim davet sofralarının baş tacı oldu. Tarif ve fotoğraflar geçen seneye ait ancak bugün bile yaptım yılbaşı aile soframız için :))

Yapımı hiç de zor değil. Maharet ince bulgurlu (simit/düğürcük) dış hamurun kıvamını tutturabilmekte ve kızartma anında ortaya çıkıyor. Ben kaşını gözünü yara yara öğrendim. Artık daha sarımsı çıtır yapabiliyorum. 

Detaylı ve tüm aşamalarını fotoğrafladığım tarif aşağıda. 

Sevgiler

İyi seneler....

İÇLİ KÖFTE

Malzemeler:

KÖFTE MALZEMELERİ

3 su bardağı ince bulgur
1 yumurta
1 ince ince doğranmış kuru soğan
1 yemek kaşığı domates, 1 yemek kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı irmik
1/2 çay bardağı sıvı yağ
Tuz

İÇ MALZEME

350 gr kıyma
4 adet ince doğranmış kuru soğan
1/2 su bardağı ufalanmış ceviz içi
Karabiber
Tuz


YAPILIŞI:

Bir tencereye sıvı yağ koyup kıymayı kavurmaya başlayın. Kıyma suyunu salıp çekince ince doğranmış soğanları ekleyin. Soğanlar da yumuşayınca ceviz ve baharatları da ekleyerek ılınmaya bırakın...

İnce bulgurun üzerini geçecek miktarda kaynar su koyup, ağzı kapalı bir tencerede bulgur yumuşayana kadar bekletip, demlendirin.

Yumuşayan bulgura diğer diğer köfte malzemelerini de katarak bir güzel yoğurun. 

Yoğurduğunuz harçtan yumurta iriliğinde bir parçayı alıp, avucunuzun içine alın.




Avuç içine aldığınız köfteyi sürekli döndürerek, sağ işaret parmağıyla köftenin ortasını oyun. İhtiyç duyarsanız ellerinizi arada yağlı su koyulmuş bir çanakta ıslatabilirsiniz.




Soğuyan harçtan 3 tatlı kaşığı alarak, oyulan köfteye doldurun.


Sonra köftenin ağzını kapatın.



Elinizle şöyle hafiften bir şekil vererek genişçe bir tepsiye, birbirini ezmeyecek şekilde dizin. 



Bu ölçüyle yaklaşık 25 adet köfte çıkıyor. Ben bir kısmını buzluğa kaldırdım. Arada çıkarıp yeriz diye :))

Derin bir kızartma tenceresine bol sıvıyağ koyarak, iyice kızdırın. Yağ kızınca, köfteler tencerede rahat hareket edecek şekilde az miktarda koyun. Bir kevgirle döndürerek her tarafı esmerleşene kadar kızartın.


3 yorum:

  1. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım ıyıyıllar.. elllerıne saglık...cok severım ama denemedim hıc..canım sayfanı takıbe aldım bendebeklerım sayfama...sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil
  2. Size de mutlu yıllar kızlar

    YanıtlaSil