26 Kasım 2011

BENDE HATIRASI OLAN ETLİ PATLICAN SARMA



Bir kır düğününde gelin oldum ben... Hayallerimin kasabasında, yakın aile dostlarıyla, samimi, eğlenceli bir düğünde. Bol bol Ege yemekleri yendi, incesaz eşliğinde şarkılar türküler söylendi. Hayatım boyunca unutamayacağım bir gündü benim için. Sevdiğim adamla beraber el ele yola çıktığımız gün...

Vallahi öyle aman dur gelin hanım çok oynamaz, kızım ne yapıyorsun sen gelin hanım düğün yemeğinin ucundan azıcık tadar diyenlere kulak asmadan bir yedim, bir oynadım ki sormaya görün... Sanırım en çok ben eğlendim :) Belki de bendeki telaş, heyecan ve ne yaptığını bilmez halde koştururken izleyen herkes eğlenmiştir kim bilir.

Yemekler çok nefisti. Düğünümüzü yaptığımız butik otelin sahibesi Yunan asıllı bir Türk olunca çeşit çeşit Ege lezzetleri şenlendirdi bizleri. Keşke bir kaç da ziyafet tabaklarının fotoğrafını çekseydim diyorum şimdi...

Düğün menüm klasik bir ordövr tabağı ile başlıyordu. Çeşit çeşit Ege otları, zeytinyağlıları içeren. Sonra ara sıcak olarak "Mitite" köfte ve keçi peynirli sigara böreği ikram ettik konuklara. Ana yemek "Etli patlıcan sarma", "Şehriyeli pirinç pilavı" idi. Sonra buz gibi İzmir karpuzu, kavunu. En son da düğün pastası. Yediğim en güzel düğün pastasıydı. Bir tabak daha istedim vallahi... :))

Geçenlerde yaz patlıcanlarının artık son demleriyken "Etli patlıcan sarma" yaptım ben de. Ne de olsa bende hatırası var....

Malzemeler

4 adet Patlıcan
1 adet kuru soğan
2 adet kırmızı biber
3 adet sivri biber
2 adet domates
4 diş sarımsak
500 gr dana eti
Tuz, karabiber

Yapılışı

Parça etler küp doğranmış soğan ve küçük doğranmış sarımsak, domates rendesi ile yumuşayana kadar kavrulur. Tuz, karabiber ilave edin. Harcı soğumaya bırakın. Bu arada patlıcanları boyuna ince dilimler halinde kesin. Kızgın zeytinyağında kızartın. Kırmızı biberleri ve sivri biberleri de uzun şeritler halinde kesin ve kızartın. Daha sonra patlıcan dilimlerini bir tabağa "+" şeklinde koyun. İçine bolca harç koyun. Sonra patlıcanların açıkta kalan uçlarını tepede  birleştirin. Üzerine kırmızı ve yeşil biberleri yine "+" şeklinde koyun. Üzerine bir kürdan saplayarak hepsini birbirine tutturun. Oluşan bohçaları bir fırın tepsisine dizip 200 derecelik fırında 20 dk tutun.

Bu nefis lezzeti siz de tadın, yerken de beni anın. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder