28 Mart 2014

DOĞAL EV KİMYASALLARI DENEMELERİM... BULAŞIK MAKİNESİ KOKU GİDERİCİ



Selamlar sevgili dostlar;

Dünyamız kirleniyor, çünkü biz insanoğlu kirlendik. Masumduk, saftık, birbirimizi severdik... Şimdi ise bırakın bir başkasını sevmeyi, kendimizi bile sevmez olduk... Kendini sevmeyen, saygı duymayan bir başkasını, ülkesini, dünyayı sevebilir mi? Ya yaratıcıyı?

Hayır...

Abartıları, uçları oldum olası sevemedim... Basit, sade, doğal... Hatta iş başvuruları için hazırladığım CV imde bile "Doğal olanı ve doğal olmayı severim." yazmıştım ilk gençlik yıllarımda :))

Şimdilerde hayatımdan bazı yükleri çıkarma peşindeyim. En basitinden en karmaşığına; gerçek güzellikleri görmeme engel olan şeyleri daha basit, doğal ve dertsiz haliyle değiştiriyorum...

Size verebileceğim basit bir örnek ise - bunca felsefik cümleden sonra komik gelmesin- bulaşık makinesi koku gidericisini söktüm attım hayatımdan. Bir kaç kere satın aldığım deterjanın yanında hediye gelmişti. Kokusu ilk zamanlar güzel geldi ancak sonra bardak, tabak yemek yerken hep burnuma koktu...

Ancak balık, yumurta gibi proteinli bulaşık artıkları makineyi kokutuyor ve bazen yıkanmış mutfak gereçlerinde bile bu koku kalıyor gibi geliyor bana...

Bir yerlerde  görmüştüm bir zamanlar bunu... Sıktığım limon kabuklarını makinenin çubuklarına saplıyorum... 3-5 tane koyduğum bile oluyor bazen. Hem makinam doğal bir yolla missler gibi kokuyor, hem de yıkanan kap-kacak daha bir parlak çıkıyor.

Bilginize...

Bu aralar doğal çamaşır yumuşatıcı, bulaşık/ çamaşır deterjanı ve cilt bakımı denemelerine yoğunlaştım. Elde ettiğim sonuçları sizinle de paylaşırım...

Sevgiler

4 yorum:

  1. Ne kadar faydalı bir paylaşım yapmışsınız. Zaten o koku gidericinin içindeki maddeleri biliyor muyuz? Artık doğal hiçbir şey kalmadı. Hatırlıyorum rahmetli annem 40 yılda bir işkembe alır bütün gün onu temizlerdi. Şimdi al suya tut pişir. Asitle yıkıyorlarmış. Ne hallere geldik. Diğer paylaşımlarınızı da merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Haklısınız, eskinin değme kadınlarının yapamayacağı işleri şimdi şipşak yapıyoruz ve bununla övünüyoruz. Oysa kolaylaşırken kaybettiklerimiz ne de çok. Merak etmeyin sırayla yayınlayacağım hepsini

    YanıtlaSil
  3. bunu ben de deniyorum gerçekten. Artık limon kabuklarını çöpe atmıyor direk bulaşık makinesine koyuyorum.bir de parlatıcı kısmına evde kendi yaptığım sirkeyi dolduruyorum bu zaman da doğal olanı neresinde tutarsak kardayız.
    ben de beklerim

    YanıtlaSil
  4. Yerden göğe haklısınız Sebahat Hanım

    YanıtlaSil