02 Ocak 2016

SÜRK PEYNİRİ YAPIMI...


Merhabalar sevgili dostlar;

Yepyeni bir yılın ilk günlerinden sesleniyorum size. Bir çokları gibi ben de bembeyaz sayfaları olan, tertemiz yeni bir deftere yazı yazmayı, daha keskin ütüsü bozulmamış, yeni bir elbiseyi, pırıl pırıl parlayan yeni ayakkabılar giymeyi çok severim.

Bu da henüz daha yaşanmamış, acıları, güzel günleri tadılmayı bekleyen, umutlar, hayaller, renklerle dolu yepisyeni bir yılın ilk tarifi olsun.

Dilediğinizce güzel, faydalı, sağlıklı, hayırlı bir sene dilerim hepimize.

Gelelim tarife.

Tarif Hatay yöresine ait. Ben de Hatay'lı bir arkadaşımda yemiştim. Yapımı gayet kolay.

Malzemeler:

1 kg lor peyniri ( Ben kendi yaptığım lor peynirini kullandım.)
1 yemek kaşığı acı biber salçası (Yazın yaptığım salça)
2 yemek kaşığı tatlı biber salçası (Yazın yaptığım salça)
4-5 diş ince doğranmış/ rendelenmiş/ezilmiş sarımsak
1 yemek kaşığı kekik (saksıda yetiştiriyorum)
1 tatlı kaşığı kişniş
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı yenibahar
1 çay kaşığı çörekotu
              
Yapılışı:

Tüm malzemeyi bir güzel yoğurun, küçük yumurta şeklinde toplar yuvarlayın. Orjinalinde bu peynir güneşte kurutuluyor, ben taze tükettim. Artanı derin dondurucuya koyup parça parça tüketebilirsiniz.

Kahvaltıda, makarnalarda veya salatalarda kullanabilirsiniz. Çok nefis tavsiye ederim.


Afiyet olsun...
                    

12 yorum:

  1. Hiç duymamıştım ama böyle bir içerikle kötü olmasının imkanı yok. Leziz olduğuna eminim.

    YanıtlaSil
  2. Salatası da çok güzel olur. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Pek lezzetli ve duymadifim bir tarif bu,ellerinize saglik.

    Sevgiler

    Rolunay

    YanıtlaSil
  4. bunu antakya'da yapıyorlar ve bazılarını iyice küflendirip öyle yiyorlar ben kokusuna bile dayanamıyorum :-(( tazesini ise salata içinde seviyorum ancak..

    YanıtlaSil
  5. Dogu Karadenizde lor corbasi yapiliyor.. Surkten bu corba enfes olur.. Makarnayada cok yakisiyor..Ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç duymamıştım, denemek isterim. Sevgiler

      Sil
  6. Annemin sık yaptığı tariflerden ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil