16 Mart 2011

AZ KURU AZ PİLAV...ZEYTİNYAĞLI KURUFASÜLYE...

Kuru fasulye sevmeyen var mıdır?

Türk yemek kültüründe önemli bir yeri var değil mi?

Değişik cinsleri ve pişirme usulleri var. Her zevke uygun. Acılı, sucuklu, pastırmalı, etli, kıymalı, zeytinyağlı, piyaz, pilaki..... liste uzar gider. Ben en çok zeytinyağlı, bol sebzeli ve Menemen'den aldığım toprak tencerede pişmiş olanı seviyorum.

Denemek isteyenler için işte benim tarifim;

1 ölçek kuru fasulye (Bir gece önceden soğuk suya ıslatılmış.)
2 adet kuru soğan
2 adet sivri biber (Biri acı, biri tatlı)
1 adet kırmızı biber
1 adet domates
1 yemek kaşığı biber/domates salçası
Zeytinyağı
tuz, karabiber


Önce soğanları zeytinyağında hafif kavuruyoruz. Çok değil ama. Sonra biberleri biraz kavuruyoruz. En son domatesi de ekleyip 5 dk çevirip salçasını ekliyoruz. Kuru fasulyeleri ekleyip üzerine kaynamış su ilave ediyoruz. En küçük ateşte yavaş yavaş pişiriyoruz. Suyu azaldıkça kaynamış su ekleyip ağır aheste fasulyelerin yumuşamasını bekliyoruz.


Kuru, pilavsız olmaz.... Hamilelikte aldığım ve epeydir kilerin bir köşesinde boynu bükük bekleyen kepekli pirinçten bir pilav yaptım. Eşim bu pirinci pek sevmediği için domates ile kamufle ettim, ama kandıramadım maalesef...



Arkasından da tatlı tabii...




Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder