15 Nisan 2011

GÜZEL ŞEYLER KOLEKSİONU

Merhaba...

Küçükken (aslında hala :) ıvır zıvır toplamaya bayılırdım. Bunları özenle biriktirir, saklar, arada bir de çıkarıp bakardım. Neler biriktirmedim ki... Deniz kabukları, kurumuş çiçekler, eski paralar, değişik desenleri olan peçeteler, pul, eski kartpostallar, ilginç naylon torbalar, boşalmış ilginç ambalajlar, renkli çikolata kağıtları, ankesörlü telefon kartları, güzel desenli kumaş parçaları, meyve, sebzelerin kurutulmuş tohum ve çekirdekleri, renkli düğmeler.... hafızamı zorlasam daha da yazabilirim aslında. Bunları toplamaya karar verince kız kardeşimle kafa kafaya verir ve bir araştırma yapardık önce. Mesela peçete koleksiyonumuzu geliştirmesi için anneannemizden yardım alabilirdik kendisi ev gezmelerine sık giderdi çünkü. Ya da düğmeleri dayımdan isterdik, tekstilci olduğu için. Annem bizim için çekirdek ve tohumları kuruturdu. Babaannem de boşalmış makyaj malzemesi ambalajları toplardı eşten dosttan bizim adımıza. Bu koleksiyona da bir ad verdik aramızda. Güzel Şeyler Koleksiyonu....

Baktık ki bir gün koleksiyonumuz gittikçe genişliyor, altından kalkamıyoruz bari kayıt altına alalım dedik her bir parçayı. Odaya yayıldık, numaraladık hepsini. Sonra da ayakkabılığın kullanılmayan üst dolaplarına koyduk kutulayıp hepsini. Arada bir açıp bakardık hepsine. Zamanla, biz büyüdük hayal dünyamız küçüldü... Toplamaz olduk artık pek bir şey. Bir kısmını attık boya badana sırasındaki büyük temizlikte, bir kısmını da annem atmış zaten çaktırmadan...Ne zaman ki kız kardeşim evlenip evden ayrılacak oldu o zaman döktük ortaya kalanları. Bir bir hatırladık her parçanın hikayesini...O düğme ve kumaş koleksiyonunu aldı ben de peçete, kuru çiçek ve tohumları.... Şimdi keşke diyorum bu kadar büyümeseydim de yine kafa kafaya verip kardeşimle Güzel Şeyler Koleksiyonu yapsaydım ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder