14 Aralık 2012

KÖZ PATLICAN YEMEĞİ



Selam canlarım;

Benim için kokular çok önemlidir. Hafızamda bazı anıları hep kokularla kodlamışımdır. Kurutulmuş nane kokusu anneannemin Menemen'deki evini ve orada geçirdiğim keyif dolu yaz tatillerini anımsatır bana hep. Öğlen uykuları, hiç bıkmadan kurcaladığım sandık sepet ve anneannem ile yaptığımız yemekler...

Enginar ve taze bakla kokusu da annemin emekli olduktan sonraki dönemlerini, benim üniversite yıllarımı getirir aklıma. Halbuki neler neler pişirir annem... İllaki de onların kokusu...

Ne zaman mercimek çorbası pişirsem, ya da herhangi bir yerde içsem, kokusunu duysam üç kardeş geçirdiğimiz günler gelir aklıma. Okuldan sonra kıkırdaşarak bazen de didişerek geçen saatler :)

Bir sürü var sahi. Bazen farklı farklı kokular aynı şeyleri, ya da aynı koku bazen farklı şeyleri yaşatır bana yeniden... 

İşte bana bambaşka şeyler hissettiren, tadından ziyade sırf kokusu için pişirdiğim yemek... İzmir'de sık pişirilen bir yemektir. Ya da ben öyle sanıyorum, benim çevremde herkes yazın bilhassa sık pişirir bu yemeği. Hem kolay hem de lezizdir çünkü...İster mis gibi hakiki zeytinyağıyla, isterseniz de etli pişirebilirsiniz... Gelelim yapılışına....

Malzemeler:

1 kg patlıcan
5-6 adet kırmızı biber
5-6 adet sivri yeşil biber
1 adet kuru soğan
5-6 diş sarımsak
1 fincan zeytinyağı
maydanoz
tuz, karabiber

Yapılışı:

Yıkadığınız kırmızı ve yeşil biberleri fırının ızgarasına hafif nemli olarak dizin. (Közleme tavasında veya imkanınız varsa ateşte de közleme yapabilirsiniz. Tabii ki çalı-çırpı ateşinde közlenmiş sebzenin tadı hiç birinde yok.)

Patlıcanlar fırında közlenince bence hiç lezzetli olmuyor, onları aynı şekilde közleme tenceresine koydum.




Közlenen sebzeleri biraz soğumaya bırakın ve kabuklarını soyup, biberlerin çekirdeklerini ayıklayın.


Közlenen sebzeleri çok ince değil de kalın dilimler halinde doğrayın.


Bir tencereye zeytinyağı ve soğanları alın. Soğanlar hafif pişerken sarımsakları iri dilimler halinde tencereye ilave edin. Bir iki karıştırdıktan sonra közlenip dilimlenmiş sebzeleri tencereye ilave edin. Yarım çay bardağı ılık suyu da katarak tuz ve karabiberini ayarlayın. İstediğiniz kadar maydanozu da koyarak ağzı kapalı bir şekilde kısık ateşte çıkan kokuyu içinize çeke çeke pişirin.

Vallahi lezzetine doyum olmuyor...

Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Evet yaaa,bazen öyle bir koku aliriz ki bizi taaa eskilere unuttugumuz bir yere götürür.
    Köz Patlicana kim hayir diyebilir ki,ellerinize saglik.Ben de beklerim

    YanıtlaSil
  2. Aynenn benimde peynirli makarnanın kokusunun ve bamyanın babaannemi hatırlattığı gibi..
    O kokuyu aldığı gibi insanın gözünde canlanır ve içine tuhaf güzel bir huzur dolar yaa..:))
    Sırf o kokular için bile yapmaya değer lezzetler bunlar..
    Ellerine sağlık canım..
    Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil