10 Aralık 2013

10. GÜN... MENEMEN MUHABBETİ....


Blog Fırtınası 10.gün... Efendim bugün ; "Eskiden yazdığınız bir şeyi bulun. Girişini tekrar yazıp ona yepyeni bir ton verin." demiş büyüklerimiz....

Ben de biraz arşivimi taradım ve yazmaya ilk başladığım yıl 2006 Aralık ayından bir yazı seçtim...İşte burada...

Şöyle yazmışım...


Merhaba;

Sıkıcı, yorucu, boğucu günler geride kaldı artık. Mutfağa girdim nihayet ve favori yemeklerimden Menemen yemeğini pişirdim. E tabi tahmin edersiniz ki evde 3 domates, 2 soğan falan kalınca insanın aklına başka alternatif gelmiyor. Hele bir de benim gibi kolu kanadı kırık bir ruh halinde iseniz...

Her evde pişirilir Menemen yemeği hemen hemen. Hatta bazen Melemen diye yanlış olarak da telafuz edildiği oluyor. Türk Dil Kurumu yazım sözlüğünde de aradım, ben yanılmıyorum Menemen diye geçiyor orada da yemeğin adı.

Bu yemeği babaannem çok güzel yapıyor. Sırrını da kimselere vermiyordu. Ama annem öğrenmiş geçenlerde. Yemeğe konulan sebzeler mümkün olduğunca iri iri doğranacakmış. Böyle deneyin gerçekten nefis oluyor. Yıllardır kuşaktan kuşağa, kulaktan kulağa fısıltıyla yayılan büyük sır buymuş. Ben artık böyle deniyorum ve sonuç çok güzel oluyor...

Bu sefer biraz değişiklik yaptım tarifte. Aşağıda farklı renkle yazdığım malzemeleri bu sefer değişiklik olsun diye koydum. Orjinal tarifi de aşağıda bulabilirsiniz...


Malzemeler:


- 3 adet olgun domates
- 2 adet sivri biber
- 1 adet dolmalık biber
- 2 adet kuru soğan
- 2 dal taze soğan
- 3 -4 diş sarımsak
- 1 yemek kaşığı tatlı biber salçası
- 4 yumurta
- 1 kahve fincanı zeytinyağı
- Tuz
- Karabiber
- Kekik
- Nane
- Pul biber

Yapılışı:

Öncelikle bol suyla yıkayıp temizlediğiniz sebzeleri mümkün olduğunca iri iri doğrayın. Genişçe bir tavaya zeytinyağını alın. Yağ hafifçe ısındıktan sonra taze ve kuru soğanları ekleyin. Soğanlar pembeleşmeden sarımsakları ekleyin. Bir iki çevirdikten sonra biber salçasını ekleyin. Salça homojen olarak tavaya yayıldıktan sonra biber (sivri, dolmalık) ve domatesleri ekleyin. 5 dk karıştırarak pişirdikten sonra, tavanın kapağını kapatın ve 10 dk sebzeler suyunu salana kadar bekleyin. Domatesler suyunu salıp çekmeye dönerken yumurtaları kırın ve hafif karıştırarak yumurta sarılarını dağıtın. Ocaktan almadan üzerine tuz ve diğer baharatları serpin.

Afiyet olsun...


Allah aşkına nasıl da edebi ve bir kompozisyon ödevi yazar gibi yazmışım :) Atıflar falan... Hatırlıyorum o dönemleri... Kavuşmanın imkansız olduğu sevda yelleri bir taraftan yeni işimin iflas çığlıkları bir yandan...

Şimdi olsa nasıl bir giriş yapardım biliyor musunuz...

Amannn bugün de yattım yattım da akşamı ettim. Koca, çocuk aç kalmasın diye gideyim de bir Menemen yapayım bari... :))

Şaka şaka her zaman severim bu memleketimin adını taşıyan yemeği, baştacımdır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder