17 Aralık 2013

10.GÜN Yemek Fırtınası.... ÇİĞ BÖREK...

11. gün Yemek Fırtınası konumuz şöyle :Çay’a davetlisiniz. Arkadaşlarınızla bir araya geldiniz, nollluuuurrrr sen …………… tarifini yap da gel dedikleri tarifiniz nedir? Haydi bu sefer bizim için 
hazırlayın.

Sizin için çiğ börek hazırlıyayım dedim...





Merhabalar;

Tatil sabahı kahvaltılarda farklı şeyler yemek güzel oluyor. Tüm aile bir arada iken ne zamandır denemediğim ancak çok sevdiğim bu böreği erkenden kalkıp hazırladım...

Haftaya siz de deneyin...


Tarif Girit Yemekleri kitabından



Malzemeler:

Hamur için;

1 adet yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı sirke (ben elma sirkesi kullandım)
3 su bardağı un
Malzemeler:

Hamur için;

1 adet yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı sirke (ben elma sirkesi kullandım)
3 su bardağı un
1 çay bardağı su
1 tutam tuz

İçi için;

300 gr kıyma
2 adet kuru soğan
1 tatlı kaşığı karabiber
1 çay bardağı su

Kızartmak için;

1 su bardağı sıvı yağ (ben zeytinyağı kullandım)

Hazırlanışı:

Geniş bir kaba koyduğunuz kıymayı, rendelenmiş soğan, tuz, karabiberi, yavaş yavaş su ilave ederek çatalla eze eze kıyma yumuşayıncaya kadar iyice karıştırın. Hamuru hazırlamak için unu eleyerek ortasını havuz gibi açıp, ymurtayı, yoğurdu, sirkeyi, tuzu ve suyu ilave edip sertimsi bir hamur yoğurun. Hamurunuzu küçük mandalina büyüklüğünde parçalara ayırın ve merdane ile yarım cm kalınlığında açın. Açtığınız hamurların yarısına hazırladığınız kıymalı harçtan 1 yemek kaşığı koyun, hamuru kapatın. Hamur ruleti ile kenarlarını keserek daha düzgün bir şekil verebilirsiniz. Hazırlanan börekleri kızgın yağda, orta hararetli ateşte çok koyulaşmadan kızartıp, yağı süzülene kadar bir kağıt havlu üzerine alın. Ilık olarak servis edin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder