27 Aralık 2013

YEMEK FIRTINASI 20.GÜN... ALMAN PASTASI...

Merhaba sevgili dostlarım;
Bugün yemek fırtınası 20. gün yazımla karşınızdayım. Konumuz: Müdavimi olduğunuz pastane ya da restaurantda yediğiniz favoriniz lezzeti evde denediniz mi? Denemediyseniz tam zamanı yemekfırtınasıyla deneyin biz de bilelim. :)

Elbet benim de herhangi bir yerde yediğim, unutamadığım ve ardından evde denemeye kalktığım nice lezzetler vardır.

Ancak ben bugün size, eşimin, erimin, hayat arkadaşımın, dert ortağımın genç bir delikanlıyken yediği, yediği de unutamadığı, yap diye başımın etini yediği bir denememi aktarmak isterim.

Eşim genç delikanlılık çağlarında yediği Alman Pastalarının tadını hiç unutamamış. 

Artık pastanelerde de hiç satılmıyor. Belki eski semtlerin tarihi pastahanelerinde belki, ben hiç rastlamadım ama...

Evlendiğimizden beri ben böyle mutfağa girip değişik tarifler denedikçe yapsana yapsana diye ısrar ederdi hep. Geçiştirdim bunca zaman. 

Neden mi? 

Ben daha önce hiç Alman Pastası yemedim çünkü. Ne bileyim denk gelmemiş işte. Tadını bilmediğim, yemediğim, görmediğim bir şeyi yapmak, hele de böyle burnunu sızlata sızlata özlem çektiği pastayı becerememekten korktum açıkçası...

Neyse kolları sıvadım, eski tarifleri karıştırdım, annemin tarif defterini alaşağı ettim.

Yaptım eşimin önüne koydum...

Çok beğendi :))

ALMAN PASTASI

Malzemeler:

Kek
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt ( veya yarım bardak süt, yarım bardak yoğurt.)
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 2,5  su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Krema
  • 3 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı buğday nişastası
  • 1 adet yumurta
  • 1 kahve fincanı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
Pudra şekeri

Yapılışı:
Kremayı hazırlamak için, bir tencereye süt, yumurta, şeker, un ve nişastayı alarak çırpma teli ile homejen olup topak kalmayıncaya kadar karıştırırn. Ateşe oturtup kaynayana kadar sürekli karıştırarak pişirin. Ocaktan alınca tereyağı ve vanilyayı ekleyerek mikser ile 4-5 dk çırpın.Soğumaya bırakın. 
Yumurta ve şekeri mikser ile önce düşük sonra yüksek devirde 5 dk çırpın. Zeytinyağı, süt (yoğurt) ekleyerek düşük devirde çırpın. Elenmiş un ve kabartma tozunu da ekleyerek bir kaşık yardımıyla karıştırın.
Kalıbınızı hazırlayın ve hamuru dökerek önceden 200 dereceye ısıtılmış fırında 20 dk pişirin.
Kek soğuyunca naylon bir ip yardımıyla enine ortadan ikiye kesin. Soğumaya bıraktığınız kremayı bir kere daha çırpıp kekin ortasına sürün. Diğer parçayı da kapatın. 
En üste bolca pudra şekeri serpip dolaba kaldırın. 2-3 saat sonra kekiniz yenmeye hazır.

Afiyet olsun
Ben karpuz kabuğu reçeli ile süsleyerek servis ettim.

3 yorum:

  1. Görüntüsü pastanede satılan Alman Pastasıyla aynı, başarılı bi tarif olmuş. Ben de çok severim. Boş bir zamanımda deniycem mutlaka. Elimne sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Ben hala yemedim Alman pastası. :) Ellerine sağlık. Er'inede afiyetler olsun. Sağlıklı yıllara .2014 hepimize hayırlarla gelsin

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Oğuz Çakır, gerçekten olmuş mu diyorsunuz, sevindim vallahi çok :))

    Nursevin Hanımcığım, deneyin en yakın zamanda bence. Size de güzel bir yıl dilerim

    YanıtlaSil