03 Haziran 2014

EV YAPIMI KREM ŞANTİ




Selamlar;

Bir yemek blogu yazarı olmama rağmen bizim evde çok sık tatlı, pasta vs pişmez. Profesyonel çalışma hayatım boyunca gıda katkıları ve gıda hijyeni konuları üzerinde geçti. Katkı maddeleri beni ürkütüyor açıkçası. Bu nedenle en az işlenmiş yiyecekleri tüketmeye özen gösteriyoruz; ancak paranoyak olmaya da gerek yok bence. 

Yaptığım tatlıların üzerine genelde satın aldığım çiğ sütün kaymağını kullanıyorum. Geçtiğimiz haftalarda da bu süt kaymağından krem şanti yapmayı denedim. Allah'ım ne kadar da basitmiş. :)

1 su bardağı süt kaymağını ( ben kaynatılmış sütün kaymağını kullanıyorum), 2 yemek kaşığı pudra şekerini ve bir paket şekerli vanilin ya da çubuk vanilyayı karıştırma kabına alın. Yoğun bir kıvam alana kadar mikser ile çırpın. Bir kaç saat buzdolabında bekletin.

Krem şantiniz hazır efem...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder