12 Eylül 2015

NE GARİP BİR MEMLEKET OLDUK BİZ

Biz ne garip memleket olduk.

Son iki aydır yaşanan kalleşliğe söylenecek laf çok. Neresinden tutsanız elinizde kalan bir kokuşmuşluk... Yürek ağrısı...

Ben şimdi başka bir konu hakkında yazmak istiyorum...

Hani bugün yağmur yağdı da "Bir sengine tüm Acem mülkünün feda" olduğu koskoca İstanbul'u seller aldı ya...

Elin Avrupalı'sı, Amerikalı'sı mevsimleri mevsim gibi yaşıyor azizim...

Sonbahar gelince, evinin arka bahçesindeki koyu gölgelikli ağaçların, yemyeşil yapraklarından süzülen yağmur damlalarını seyrediyor.

Elinde bir fincan böğürtlen çayı. O böğürtleni de ailecek yaptığı bisikletli pazar gezisinde, sepetini alıp evine giden yol üstünden topluyor.

Evinin yolu üstünde kendiliğinden yetişmiş, "bilmemne büyükşehir" belediyesince peyzaj mimarisi adı altında yabanıl hayatın içine eden yöntemlerle sökülmemiş böğürtlen çalıları, "nut" ağaççıkları dolu. Topluyor, reçelini yapıyor bolca.

Şıpırdayan yağmur damlalarının sesiyle huzurla kuruluyor koltuğuna rengarenk yünlerle örüyor işte bir şeyler, sonbahar geldi ya.

Bizde ne huzur, ne romantizm ne de gelen mevsimin güzelliklerini yaşamak kaldı en basitinden...

Bir yağmur yağdı mı trafik, karmaşa... Ortalık taşan kanalizasyonlardan gelen afedersiniz şey kokusuyla doluyor. Anladınız işte üç harfli...

İşten dönen, trafikte bezmiş insanlar yorgun, dalgın, bıkmış Dinlenecek de keyfi gelecek de romantizm yaşansın...

Bir başkası kan ağlarken gülemiyor insan, memleket vatan haini ve ona uyan hain-oğlu hainlerle dolu. Gencecik insanlar ölüyor, her yürekte kan...

İşte bize düşen de bu ülkece... En basit mutluluklar, huzur, güzellikleri hissetmek çok bize...

Velhasıl-ı kelam hepimiz şahidiz, hepimiz şehit...

Nilar Acaroğlu GÖK

23 yorum:

  1. O kadar guzel yorumlamisinizki.. Kaleminize saglik.. Donem donem ayni dusuncelere daliyorum bende..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, her vicdanlı vatansever eminim düşünüyor bunları sık sık. Selamlar

      Sil
  2. hepimiz gülsek mi gülmesek mi modundayız :( Rabbim şehitlerimizin mekanını Cennet eylesin ailelerine de bol sabırlar

    YanıtlaSil
  3. Allah sabır versin ve Allah terör belasindan herkesi korusun

    YanıtlaSil
  4. Allah sabır versin ve Allah terör belasindan herkesi korusun

    YanıtlaSil
  5. Allah hepimize sabır versin.Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Ben de sonbahar sevenlrrdenim. Ve evet cok haklısınız. Elinize Sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Çok medeni olduğumuz için bırak şehri dışında bile ağaç ve bitki örtüsü bırakmadık alt yapı da keza belli zaten olacağı budur :(

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel yazmışsınız, emeğinize sağlık.
    Blog yazarları dayanışma grubunda ilk kez gördüm sizi :// bende bloguma beklerim

    Sevgiler

    http://nypdsena.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  9. çok güzel özetlemişsiniz. Maalesef huzur yok.. Çok stresli bir ortamda yaşıyoruz. Şu yaz dönemi zaten karabasan gibi çöktü üstümüze.. Aydınlık günler için dua ediyoruz..

    YanıtlaSil
  10. kaleminize sağlık...
    Ben de sizi daha önce görmedim. bloguma ve sayfama beklerim.. sevgiler
    http://bahareli.blogspot.com.tr/
    https://www.facebook.com/belkovan?fref=ts

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yaklaşık 10 yıldır blog yazıyorum. :) Çok aktif olmadığım dönemlere denk geldiniz sanırım :) Sevgiler. Ben de size uğradım

      Sil
  11. Allah hepimize akıl ve bunlarla uğraşacak sabır versin.

    YanıtlaSil
  12. YazdıklarınızıN hepsine katılmamak mümkün değil. Aramıza hoş geldiniz. Sevgiler

    YanıtlaSil