18 Kasım 2007

YE# 28 İLK 10 TARİF

NEFİS TURŞULARIMDAN SATIN ALMAK İSTERSENİZ LÜTFEN TIKLAYINIZ...



Dostlar....Yeni bir etkinlik, yeni tarifler...Biraz acemilikler, gecikmeler...Sonunda nihayete erdi ve alnımızın akıyla çıkma ümidiyle buradayım...Çok zor günler geçirdim bu arada. Sevgili anneannemi kaybettim. Dostlar sağolsun...Bana yemek yapma zevkini aşılayan kadını özleyeceğim. Zaten sitemde de ilk onun tarifiyle bir açılış yapmıştım. Müzeyyen Hanım'ın kabak mücveri...Çocukken onun maharetli ellerine dikkat ederdim hep yemek yaparken. Domates kabuklarını incecik soyar, soğanları çabucak minik minik doğrardı...Müsadenizle ben bu etkinliği ona ithaf ediyorum....

Sevgiler.....




İlk tarifimiz Çerkez kızı 'na ait. Domates kurusu nasıl yapılır konusu eğer aklınıza takılıyorsa ve henüz cesaret edemediyseniz yapmaya ondan öğreneceğimiz epey şey var anlaşılan. Seneye domatesleri tamamen güneşte kurutmasını destekliyor, davetsiz minik misafirlere dikkat edeceğimizi belirterek diğer tarifimize göz atıyoruz.

------------------------------------------------------------------------------------------------



İkinci tarifimiz domateslerin pahalandığı dönemde konserve yaptığı için yakınan Cumartesi Mutfağı' nın sahibesi Tolunay ' a ait. Çok pratik ve bir o kadar da leziz görünen Domates Konserveleri için Tolunay'a hepiniz adına ben teşekkür ediyorum, sakın merak etmeyin :))

------------------------------------------------------------------------------------------------



Gelelim Burçin'in frenk üzümlü ahududu reçeline....Kendisi İstanbul'da yoğun günler geçirirken eşi ve oğullarının büyük anneanneye yapılan bol yeşil manzaralı ziyaretin fotoğraflarını seyrederken inanın benim aklıma da üzerine frenk üzümlü ahududu reçeli sürülmüş köy ekmeğinden başka bir şey gelmedi...Bu güzel reçel tarifi için teşekkür ediyorum sana sevgili Burçin...

----------------------------------------------------------------------------------------------




Dördüncü tarifimiz Ayşegül Şahin'den. Yeme de yanında yat isimli blogunda detaylı bir anlatımla bize patlıcan turşusu tarifini aktarmış. Gerçekten ilginç benden önce annem talip oldu tarife...Ellerine sağlık Ayşegül...

-----------------------------------------------------------------------------------------------





Bu tarif Pınar, namı - ı diğer "Tombuk" tarafından gönderildi. Nefis fasulye turşusunun ve reçelin detaylı tarifi sayfada...Bu arada konu mankenimiz de çok sevimli...Mersi Pınar'cım...
-----------------------------------------------------------------------------------------------



Ben derim ki biraz "Lezzet Durağı" nda duralım ve soluklanalım....Hem bakalım Sevgili Vildan'ın sepetinden neler çıkacak neler...Neler yapmış Vildan neler...Turşular, reçeller, kompostolar...Gidin bakın derim...

------------------------------------------------------------------------------------------------



Eveettt 6. tarifimiz Sevgili Ayşegül'ün. Börülce isimli sayfasında çok detaylı uzuun uzuun bir karışık turşu tarifi var ki insanın ağzı sulanıyor, gözleri dört açılıyor... Haydi gidip öğrenelim tarifi de kışın kuru fasülyemiz öksüz kalmasın. :)))

----------------------------------------------------------------------------------------------




Sırada Zeynep'in tarifi var. Bize ilaçsız doğal mı doğal şişe domatesi tarifi göndermiş, bir de ailecek verdikleri isimle köy usulu biber. Ben bu biberi çok tuttum vallahi....


----------------------------------------------------------------------------------------------



Ferkay Hanım güzel el işlerinden vakit bulmuş ve bize hoş bir turşu tarifi göndermiş. Ne çok turşu tarifimiz oldu değil mi. Ferkay Hanım'ın tarifini de bir kenara not ediyor ve ellerine sağlık dileklerimizi iletiyoruz kendilerine...

------------------------------------------------------------------------------------------------


İlk turumuzun son tarifi Yıldız'dan. Bahçemdeki Papatyalar'da detayı var. Güzel bir turşu tarifi ve bence bayılacağınız süprizz CEVİZLİ SUCUK... Süper değil mi?

14 yorum:

  1. Canım Mahzun Prensesim ,

    çooook çoook üzüldüm. Başın sağolsun... Diyecek hiçbirşey yok.. :(

    YanıtlaSil
  2. Etkinlik yayınlanması biraz gecikince hep içimden inşallah bir aksilik yada üzücü bir durum yoktur diye geçirdim. Ama yazınızı okuyunca çok üzüldüm. Başınız sağolsun. Allah size ve ailenize sabırlar versin.

    YanıtlaSil
  3. Allah rahmet eylesin.
    Allah ailenize ve sana sabırlar versin..
    seni anlıyorum bende anneannemden çok şey öğrendim bazen tatlı didişmelerimiz olsada senin yazını okurken gözlerim doldu:(
    şu an hayatta ve kaybetmeyi düşünmek bile beni bu hale getirdi seni çok iyi anlıyorum.
    tekrardan başın sağolsun....

    YanıtlaSil
  4. Canım, bir kez daha başın sağolsun! Allah, geride kalanlara sabır versin!
    Etkinliği, anneannene ithaf etmen çok duygulandırıcı bir hareket!
    Sevgiyle Kal!

    YanıtlaSil
  5. sevgili mahzunprenses ananenin vefatına çok üzüldüm canım. sana ve ailene baş sağlığı diliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Gecikme olunca bir seylerin ters gittigini tahmin etmistim zaten..
    Basiniz sagolsun,mekani cennet olsun anneannenin.

    Canim,esimin adini yazmissin oraya,ben kendi adimi yazmistim aslinda...Yildiz..
    Düzeltirseniz memnun olurum..
    Sevgiyle kalin...

    YanıtlaSil
  7. Canım çok meraklanmıştım sen geciktikçe aksilik olmamasını diliyordum.. şimdi okuyunca çok üzüldüm. başın saolsun canım.. Allah rahmet eylesin..
    Allah size sabır ve sağlık versin..

    Böyle zamanda böyle güzel bir iş çıkardığın için tebrikler aynı zamanda.. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. selam mahzun prenses başınız sağ olsun ALLAH annenenize rahmet eylesin çok üzüldüm sevdiklerimizi kaybetmek yaşadığımız en üzücü olay sizlere sabır diliyorum etkinliğin geç olması hiç önemli değil
    bende etkinlik için mail göndermiştim elinize ulaşmadımı acaba sevgiler canım

    YanıtlaSil
  9. Başın sağolsun canım :( çok üzüldüm

    YanıtlaSil
  10. Başın sağolsun. Anneannene üzüldüm. Allah mekanını cennet etsin.

    Bu etkinlikte banada yer verdiğin için ben teşekkür ederim. Herkes ne kadar güzel şeyler göndermiş. Güzel bir kaynak oldu bu bize sayende. Annelerimizin ninelerimizin yaptıkları o doğal lezzetleri onları anarak günümüzde devam ettirmek çok güzel ve de sağlıklı.

    Her şey gönlünce olsun.

    YanıtlaSil
  11. SELAM LAR ETKENLIK BITTIMI YAYINLAMIZ BEND EYOLLAMISTIM ALMADINIZMI BENIMKISINI? YOKSA DAHA DEVEM EDILENICEKMI ALMADIYSANIZ ADRESIM ASSGIDA..

    http://benimmutfagim.wordpress.com/
    EYER SITEME GIRMEDE ZORLANIYORSANIZ SIZE IKITANE MAIL ATTIM O YOLLADIGIM ADRESETEN BANA MAIL ATIP YOLLARSANIZ SIZE RESIMLERI VE TARIFLERI MAIL ADRESINIZE YOLLARIM...

    YanıtlaSil
  12. Bu arada basiniz sagolsun gec gordum allah geride kalanlara uzun omurler versin..

    YanıtlaSil
  13. merhaba size daha once yorum yazmistim simdide yeni adresimi vermek icin geldim kendime yeni bir adres aldim
    benimmutfagim.net
    eyer bu adresi koyarsaniz tariflerimem sevirim cokk tesekurler

    YanıtlaSil