09 Haziran 2011

BAHARI BEKLEYEN KUMRULAR GİBİ....

Bilmem farkında mısınız a dostlar, artık bahar mahar gelmiyor. Sonbahar tadında uzunca bir kıştan sonra yaz çat kapı geldi. Nemli, yağışlı günlere alışan bünyemiz birden kuru sıcağı görünce raydan çıktı adeta. Oysa kıştan yaza geçişte dengeyi sağlayan ılık bir bahar vardı evvelden... Tıpkı babayla evlatları arasında orta yolu bulmaya çalışan bir anne gibi. Bazen kış gibi babaya yakın; bazen de yaz gibi evlatlardan yana :)) Hepimizi, her şeyi etkiledi bu mevsimsizlik. Küçücük oğlum bile " Kalın kalın giyinirken birden beni niye soyuverdin a annem" der gibi yüzüme bakar oldu... Ne diyelim mevlam sonumuzu hayır eyleye...

Yeni bebekli annenin bir çok özlemi vardır. Bebeğine tüm vaktini ayırdığından yapmaya vakit bulamadığı, hep ertelediği şeyleri çoktur. Bu dönemde en çok özlediğim şeylerden biri de rengarenk pazarları gezmekti. Oğlum şöyle ele avuca gelir gelmez soluğu aldım semt pazarında. Gerçi Ege pazarları gibi değil buradaki pazarlar. Aynı yapma çiçekler gibi, sahici değil... Neyse....


Gelelim tarife... Bizim pazarda iki haftadır değişik bir tezgah kuruluyor. Bu adamcağız genelde Ege otları, değişik sebzeler, şifalı baharatlar satıyor ancak pek rağbet gördüğünü söyleyemeyeceğim. Yaşadığım semt genelde Batı Karadeniz ve İç Anadolu'dan göç etmiş. Bu nedenle pek talep yok bizim Ege otlarına. Bu hafta Girit kabaklarından görünce aldım hemen ve bir güzel de zeytinyağlı dolmasını yaptım.





MALZEMELER

4 tane Girit kabağı
1 Adet kuru soğan
4 Dal taze soğan
Yarım demet maydanoz
Yarım demet dereotu
Yarım demet taze nane
4 Çay bardağı yıkanıp ayıklanmış pirinç
1 çay bardağı zeytinyağı
Yarım limonun suyu
Tuz, karabiber

YAPILIŞI

Önce kabakları güzelce yıkayıp içlerini oyun. Çeperini mümkün olduğunca ince bırakın. (Ben içlerini derin dondurucuda saklıyorum. Mücver yapmak ya da başka şekilde değerlendirmek için.) Kapaklarını da inceltin. İç malzemelerini hazırlayın. Pirinç, yeşillikler, limon, tuz, karabiber ve yağı karıştırın. Bir kaşık yardımıyla kabakları doldurun. Kabakları tencereye dizip üzerine birazcık zeytinyağı gezdirin. Ben tencere olarak güveç tenceresi kullandım. Sonra kabakların kapaklarını kapatın. İçine 2 çay bardağı su koyun. Ağzı kapalı olarak kısık ateşte pişirin.

Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder