22 Haziran 2011

BİR DİLİM KAHVENİN KAÇ YIL HATIRI VAR?



Merhaba sevgili dostlar...

Minik oğlumla düştük İzmir yollarına. Bir süre buralarda olacağız. Ona çocukluğumun geçtiği yerleri, sevdiğim tatları, hayallerimi süsleyen bu kenti, her şeyi ama her şeyi o henüz anlamasa bile bir bir anlatmak istiyorum. Bu kim bilir bir ömür sürecek ve hepsini anlatamayacağım belki de... Olsun ben şimdiden başladım bile. DOMATIN kırmızısından, enginarın yeşiline ....

Fotoğraftaki keki İstanbul'da tatil öncesi kilerdeki son malzemelerle yaptım. Baktım Türk kahvesi epeydir duruyor, bayatlamaya yüz tuttu neredeyse. Türk Kahveli kek ile değerlendireyim dedim. Malzemeler ve tarif aşağıda. Biz çok beğendik, siz de deneyin bence...

Malzemeler

3 adet yumurta
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 fincan sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
3 çorba kaşığı Türk Kahvesi
3 çorba kaşığı Kakao
2 su bardağı un
1 su bardağı mısır unu
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz.

Yapılışı

Şeker ve yumurtaları iyice çırpın. Diğer tüm malzemeleri derin bir kapta karıştırın. Önceden yağladığınız kek kalıbına dökün. 170 derecelik fırında 40 dakika pişrin.

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder