10 Şubat 2012

BEBELERE BROKOLİ




Önce bir bismillah sonra da maaşallah diyerek bugünkü yazıma başlıyorum :)) Bizim minik adam, büyüdü de artık bizimle beraber yiyiyor, içiyor :) Allah'tan yemek seçmiyor, ne versek siliyor süpürüyor. Tam bir Ege'li gibi yemek kültürü. Bol balık, sebze, otlar, et yemekleri, yoğurt en sevdikleri. Kereviz, brokoli her öğün olsa itirazsız yiyecek mübarek. Geçenlerde kız kardeşim anlatmıştı. Onun da bizim oğlandan dört ay büyük bir bebeği var. Brokoliyi bir de böyle dene bizimki bayılarak yedi diye. Ben de denedim, biz de, oğlan da sevdik doğrusu. Çok basit, lezzetli ve hafif bir yemek. Diyet yapanlar için de ideal.Üstelik renkler de sanat eserinden çıkmış gibi. İşte tarif...


Malzemeler:

1 kg brokoli
1 adet kuru soğan
2 adet havuç
1 adet kırmızı biber
1 adet domates (Ben yazdan hazırladığım konserveyi kullandım, kışın domates satın almıyorum zira.)
1/2 limon suyu
Tuz, karabiber
Zeytinyağı

Yapılışı

Kuru soğanları halka halka doğrayarak çok az zeytinyağında havuçları hazırlayana kadar kısa bir süre kavurun. Üzerine küp doğranmış havuçları  ilave edip yine bir diğer malzemeyi hazırlayana kadar karıştırarak kavurun. Küçük küçük doğradığınız kırmızı biberleri ve en üstüne de ağaç ağaç ayırdığınız brokolileri koyun tencereye. Üzerine domates püresini (ya da rendelenmiş domates) yayın. 1/2 limon suyu, tuz ve karabiber ilave ederek, kısık ateşte ağzı kapalı olarak pişirin.

Afiyet olsun.

1 yorum: