19 Şubat 2012

ISPANAKLI KEK Mİ DESEM PASTA MI DESEM...











Vallahi pek güzel bir kek bu. Üzerine çikolata sosu da yaparsınız hafif bir pasta bile denebilir. Bol cevizli...

İlk defa "Ispanaklı kek" denen şeyi duyduğumda çok garip gelmişti. Canım sebzenin keki mi olurmuş diye söylenmiştim. Sonra bir gün Foça'da babamın dayısının kızını ziyarete gittiğimizde ikram edildi. O zaman ön yargılı davrandığım için kendime bir kez daha kızdım.  Aklımın bir köşesine yazdım, ilk fırsatta denemek için.
Geçenlerde de denedim, çok da güzel oldu. Bizim evde 14 aylık oğlum da dahil resmen kapışıldı. Kalan son dilimler de karaborsaya düşecek gibi görünüyor.... :)

İşte tarif...

Malzemeler:

3 adet yumurta
1 1/2 bardak toz şeker
1 bardak rondodan geçirilmiş çiğ ıspanak
1/2 bardak sıvı yağ (ben zeytinyağı kullandım)
2 bardak un
3/4 bardak iri dövülmüş ceviz
1 paket şekerli vanilin
1 paket kabartma tozu


Yapılışı:

Fırın ısısını 170 Cye getirin ve kek kalıbını yağlayıp unlayın. Yumurtayı ve toz şekeri derin bir kaba alıp, önce mikserin düşük hızında sonra da en yüksek hızında çırpın.  Rondodan geçirilmiş çiğ ıspanağı ve zeytinyağını ekleyip  karıştırmaya devam edin. Un, kabartma tozu, ceviz ve vanilini ekleyip karıştırın.  Önceden ısınmış fırında kürdan testi temiz çıkana kadar  pişirin. Yaklaşık 40-45 dk.

Afiyet olsun, Temel Reisler...


NOT: BURADA DA ISPANAKLI KEKİNİZDEN NASIL PASTA YAPACAĞINIZI BULABİLİRSİNİZ...

2 yorum:

  1. ikiside olur bence :-))
    ellerinessaglik nefis olmus...

    YanıtlaSil
  2. ne dersek diyelim bence çok güzel olmuştur :) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil