15 Eylül 2012

MİS KOKULU, AĞIZLARI ŞENLENDİREN SAKIZLI MUHALLEBİ



Merhaba güzel dostlarım;

Uzun uzun anlatmıştım ya size geçenlerde tatilimi işte Kemeraltını gezerken damla sakızı aldım bol bol kendime. Damla sakızlı Türk kahvesini, tanesini, tozunu...  BU BİR... (Daha tatilde aldıklarımı, getirdiğim yerli ürünleri anlatacağım size zamanı geldikçe bol bol..)

Tatil boyunca gerek İzmir'de gerekse Yozgat'taki çiftlikte bulunduğumuz süre boyunca ineklerden ve koyunlardan tazecik sağılmış mis gibi kaymaklı sütleri içmeye alıştık. Dönünce pastörize sütler, günlük sütler bize öyle yapay geldi ki içemedik resmen. Ben de bizim buralarda çiğ süt satan birilerini buldum. Silivri'den kendi mandıralarından getiriyorlarmış. Çok ahım şahım değil süt; hakkını da yemeyelim kaymak da çıkıyor ya. Alışınca yüzde yüz saf süte kusur bulduk buna da.... BU DA İKİ

Bir etkinlik vesilesiyle tanıştığım sevgili Tümay'ın geçenlerde yayınladığı Sakızlı Muhallebi tarifi pek bir hoşuma gitti.... BU DA ÜÇ..

Eh damla sakızı var, süt var tarif var... Ne duruyorsun Sakızlı Muhallebi yapsana... Muhallebi yapsana...









Tarifi kendi damak zevkime göre değiştirdim biraz. Kırmızı renkler benim yaptığım değişiklikler.

İşte benim tarifim, haydi buyurun bakalım...



Malzemeler:

3 su bardağı soğuk süt
3 yemek kaşığı pirinç unu
2 yemek kaşığı buğday nişastası.
1 su bardağı toz şeker (Bana tadı şekerli geldi, bir daha yaparken 1 su bardağından 1 parmak eksik şeker kullanacağım.)
1 adet yumurta
2 yemek kaşığı sakız macunu (Ben dövülmüş damla sakızı kullandım 1 çay kaşığı dolusu)
6 dilim kedidili bisküvi (Kullanmadım)
1 kase süt (kedi dili bisküvileri ıslatmak için) (Kullanmadım)
1 tatlı kaşığı tereyağı

Süslemek için:
Sakızlı Böğürtlen Reçeli (isteğe bağlı) 
(Ben havanda iri dövülmüş iç antep fıstığı, badem, ceviz fındık karışımını 1 tatlı kaşığı zeytinyağı içinde  kavurdum. Şöyle ki kokusu gelir gelmez cezveyi ateşten biraz uzaklaştırarak, karıştırarak kavurdum. Çok yakmayın, kuruyemişlerin çiğ tadı gelsin.)

Yapılışı:
Muhallebi malzemesini tencereye alıp pirinç unu ve şeker eriyene kadar karıştırın. Ocağa alıp orta ateşte pişirmeye başlayın. Tel bir çırpıcı ile karıştıra karıştıra pişirin. Muhallebi kıvamını alınca ocağın altını kapatın ve ara ara karıştırmaya devam edin. Bu arada yukarıda tarif ettiğim şekilde üst malzemeyi hazırlayın. Muhallebileri servis kaselerine alın, oda sıcaklığına gelince üzerini süsleyin. Buzdolabına kaldırın. 

Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder