06 Aralık 2012

İŞTE BU BİZİM HİKAYEMİZ....




Bugün benim anneliğimin 2. yılı bitti. 

Aslında bu iki yıl içinde hayatımda o kadar şey başladı ve bir o kadar şey de bitti... 

En başından başlamalıyım belki de anlatmaya... 

Genç kızlığın o ilk hülyalı yıllarında bir sürü hayaller peşinde koşardım. Bambaşka, daldan dala hayaller. Hepsini anlatmayayım da konu ile ilgili olanı seçeyim bari sizin için..

Ömrümü armağan edeceğim, seveceğim ve sevdiğinden bir an bile şüphe etmeyeceğim bir adam çıkacaktı karşıma evvela. Onunla tanışma hikayemiz türlü türlüydü. İlle de masalsı ama... 

Bir at sırtında karşılaşmalıydım onunla, dağ bayır gezerken yolunu kaybetmiş yakışıklı da at üstünde. Ben ona kaybettiği yolunu tarif edecektim, o da bana yıllardır sevilmemekten yosun tutmuş kalbimi yıkayacak güneşini verecekti...

Ya da balık avlamaktan dönerken yorgun sandalımı onarmama yardım eden bir balıkçı... Dünyanın kahpeliğine inanmış, yaşamın özünü denizlerde, sakin limanlarda bulmuş bir balıkçı... O benim sandalımı onaracaktı, ben de onun aşka inanmayan kalbini...

Bir Zeytindağlı çoban hikayem var ki ona hiç girmeyeyim. Annem bile inanıp ağzımdan "Zeytindağ" çıkmasını yasaklar olmuştu :) Zeytindağ Bergama'ya bağlı bir minik Ege kasabasıdır. Çandarlı körfezinin tüm güzelliğini tepeden sakince seyreder durur. Taa evlendikten sonra eşimle bir görmeye gittim, gerçekten çobanı var mıdır diye :)) Elim boş döndüm tabii...

Üniversite, master yılları bitti. İyileşmiş ancak yaşanılan hüzünleri unutmamış, "gerçek" aşkı arayan kalbimle bir başıma kalakaldım...İş hayatına atılınca hayat koşturmacası beni hayallerden uzaklaştırmadı, tam tersine daha da sıkı sarıldım hepsine... Atlıyı da, balıkçıyı da, çobanı da unutmadım...

Sonra ne mi oldu, gittim hiç bir genç kızın tabii ki hayalini kurmadığı gibi, çalıştığım şirkette, çalışma arkadaşıma aşık oldum. :))

Onu çok sevdim...Onda biraz gezgin atlıyı, biraz boşvermiş balıkçıyı, biraz da aşkını dağlarda arayan çobanı gördüm... Ve benim bile hayal edemediğim yüzlerce güzel şeyi... 

Evlendik, el ele, gönül gönüle verdik... 

İşte hayallerimde bu yüreği de bileği kadar güçlü delikanlıyı tanıyıp bir yuva kurduktan sonra sıra miniş ve tatlı bir bebeğe geliyordu. Gürbüz, mis kokulu, tatlı bir bebeğimiz olacağını hayal ederdim...

Ancak şimdi dönüp bakıyorum ki bir bebek olduktan sonrasını hiç hayal etmemişim. Bende son sahne mutlu anne, gururlu baba ve kucakta nur topu gibi bir bebek. Hiç devamını kurmamışım o ilk gençlik yıllarımda.Keşke kursaymışım devamını da.

Çocuk sahibi olmak dünyanın en güzel şeyi belki de... Güzelliklerini yaşayan herkes bilir. Ancak şöyle de bir gerçek var ki; yüze inen bir Osmanlı tokadı gibi. Şrakk diye şaklayarak adamı hayal dünyasından gerçek aleme bir anda döndürüverir...

:)


Selametle.....

10 yorum:

  1. biz o tokadı
    eşimle nişanlıyken
    arkadaşlarımızın çocuklarında
    hissettik ve eşimin ailesinin bol ısrarına karşı yapmadık
    inan dahada yapmayı düşünmüyoruz
    çocuk harika birşey evet bizde bayılıyoruz fakat pespembe bir dünya değil çok zorlukları var
    allah isteyenlere versin diyorum herzaman sanırım 30dan sonra doğurcam bu gidişle;))

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir yazı... Gülümseyerek okudum. Elinize, klavyenize sağlık. :) Her şey gönlünüzce olsun dilerim.

    YanıtlaSil
  3. Her Şey Tadında; Her şey zamanında güzel, geç kalmadan anne olsan iyi olur, yaş ilerleyince tahammül azalıyor :) Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Sevgiler Uzaylı, senin de her şey gönlünce olsun...

    YanıtlaSil
  5. o kadar güzel anlatmışsın ki ben de hissettim aynı şeyleri bir an.
    bence daha sık hikaye anlatmalısın:)
    türk filmleri ve masallar her gençkız gibi senin de hayallerini etkilemiş anlaşılan.ve son olarak o kadar haklısın ki o osmanlı tokadında:)
    nice nice mutlu,sağlıklı yıllar dilerim bu güzel aileye...allah uzun ömürler versin,mutluluğunuz hiç bozulmasın inşallah.

    YanıtlaSil
  6. hıkayenızı cok guzel dıle getırmısın keyıfle okudum .dılerım hersey ömür boyu bugun bıze yansıttıgın gıbı tadında tuzunda olsun.

    YanıtlaSil
  7. hıkayenızı cok guzel dıle getırmısın keyıfle okudum .dılerım hersey ömür boyu bugun bıze yansıttıgın gıbı tadında tuzunda olsun.

    YanıtlaSil
  8. İlham geldikçe yazacağım Ebrucum.

    Teşekkür ederim Neva :)

    YanıtlaSil
  9. osmanlı tokadına koptum :)
    2 yaş sendromlu kuzu fırsat verdikçe daha çok yaz bence de...

    YanıtlaSil
  10. osmanlı tokadına koptum :) ama sen yine bildiğimiz hayalperest Mahzun Prenses'sin...

    2 yaş sendromlu kuzu fırsat verdikçe daha çok yaz bence de...

    YanıtlaSil