26 Aralık 2012

PARÇA ÇİKOLATALI KURABİYE




Selamlar gönlü güzel, kendi güzel dostlarım...

Sizinle bugün arşivden bir tarif paylaşmak istiyorum. Geçen seneki yoğun ArGe günlerinden kalma, sabırla sıranın kendisine gelmesini bekliyordu.

Dün biraz PC temizliği yaptım ve bir çok tarif ve fotoğraf buldum. Zamanı geldikçe sizinle paylaşacağım tek tek.

Bunların dışında bir kaç da öykü buldum dosyaların, klasörlerin arasında. 

Kendimi bildim bileli yazarım. Hatta ilk hikayemi o günlerin çocukça, maceraperest hayalciliğiyle birinci sınıfa giderken yazmıştım. Asansörde kalmış ve çok korkmuştum bir gün. Hikayem bunu konu alıyordu. Asansörde kalan ve günlerce kurtarılmayı bekleyen, bu arada bakkaldan aldığı ekmeği ve "Sana" yağını yiyen çocuğun acıklı hikayesi... 

Ara ara bir durgunluk dönemine giriyor ve aklımın köşesinden bile geçmiyor yazmak, bazen de sayfalarca yazıyorum. İki sene evvel, oğlum yeni doğduğu günlerde yeniden hikaye yazma denemelerim olmuştu ve bir kaç yarışmaya da katılmıştım. O öykülerimi paylaşacağım sizinle sırayla... Aman merak etmeyin asansör hikayeleri değil bunlar... Daha ciddi ve bir o kadar da gayrı ciddi :))

Şimdilik hoşçakalın....


Malzemeler:


Un   
390,00 gr
Toz Şeker  
80,00  gr
Esmer Şeker  
90,00  gr
Parça  çikolata  
180,00 gr
Yumurta   
50,00  gr
Tereyağı  
150,00 gr
Vanilya   
2,00    gr
Karbonat  
4,00    gr
Tuz  
2,00    gr
Kabartma tozu  
3,00    gr
Ceviz  
130,00 gr
Muskat  
1,00    gr
Mısırözü yağı  
70,00  gr



Yapılışı:

NOT : BU KURABİYE AMERİKA'DA ÇOK MEŞHUR OLAN "Pepperidge Farm Sausalito Cookies" İN BİRE BİR UYGULAMASIDIR...


Fırını 190C'ye getirin. Bir fırın tepsisine yağlı kağıt serin. Tereyağı, sıvıyağı ve şekeri mikserin düşük ayarında karıştırın. Yumurtyı ve vanilyayı da ilave ederek karıştırmaya devam edin. Ayrı bir kapta kuru malzemeleri eleyerek karıştırın. Kuru karışımı yumurtalı karışıma ekleyerek pürüzsüz bir hamur elde edene kadar yoğurun. (Damla çikolatayı ve cevizi karışıma biraz yoğurduktan sonra ilave edin.)Hamurdan ceviz büyüklüğünde toplar kopararak elinizle yuvarlayıp, hafifçe bastırarak yassılaştırın. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine aralıklı olarak dizin. 10- 15 dk önceden ısıttığınız fırında pişirin. Süre bitince fırından çıkarın.


2 yorum:

  1. Cok eskiden bende hikaye yazardim,halada cok severim,baslasam sonu gelmez uzarda uzar,kurabiye nefis canimiz cekti görünce,sana hikaye alaninda basarilar dilerim canim,sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Eh şimdi de benim canım hikayelerinden çekti... Yazsana birazcık, okuyalım biz de keyifle...

    YanıtlaSil