21 Nisan 2013

TEREMYAĞLI MANTAR KURABİYE


Selamlar arkadaşlar,

Hepimizin gözü kapalı yaptığı, bir gelen giden olunca şipşak ortaya çıkardığı bir kaç banko tarifi vardır aslında. Bilhassa kekler, kurabiyeler öyledir. Mantar kurabiye de benim için böyle. Ancak geçtiğimiz hafta içi her zaman yaptığım gibi yapmak istemedi canım ve sevgili Tümay'ın mantar kurabiye tarifini denedim. 

Harika oldu. Gerçi şimdi iyi mi yaptım kötü mü yaptım kararsızım. Gözü kapalı, adım gibi bildiğim, şipşak yaptığım kurabiyeyi acil bir zamanda yapmaya kalkışınca öyle mi yapayım yeni tarifle mi diye ikilemde kalarak zamanında yetiştirememekten korkuyorum :))

Selamlar, sevgiler...





Orjinal tarifi yukarıdaki linkte görebilirsiniz, ben kendime uyarladım.


Malzemeler:

100 gr TEREMYAĞ
100 gr zeytinyağı
2 su bardağı buğday nişastası
4/3 su bardağı toz şeker
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı un
Kakao

Yapılışı:

Kakao hariç tüm malzemeyi, kulak memesi kıvamında yoğurun. Ceviz kadar parçalar koparıp yuvarlayın. Bir şişe kapağını önce kakaoya sonra yuvarlak topların ortasına batırın. 170 dereceye ısıtılmış fırında 20 dk kadar pişirin.

Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder