16 Aralık 2013

8. ve 9. GÜN YF YAZILARIM... SUÇLU ve KURTARICI...

Ay sormayın vallahi... Hafta sonu bir curcuna gidiyor evde... Bir de oğlan da sümüklenmiş üzerinize afiyet :)

Bir naz, bir niyaz...

Sütçümüz geliyor, süt alıp yoğurt mayalıyorum. Ardından lor peyniri ve eğer yeterli kaymak birikmişse tereyağı yapıyorum hafta sonu. Bilirsiniz süt beklemez. 

Sonra çamaşır işi, yıka, as, kurut, katla yerleştir ve ütüle sırasıyla giden...

Ailenin tüm üyeleri evde olunca biri kurabiye, kek ister, biri çay, kahve, yanında hoş sohbet...

Velahasıl-ı kelam benim yemekfırtınası yazılarım kaldı...

O nedenle ben de 8 ve 9. günü birleştiriyorum :))

8.gün :Hafifliyoruz! Bir önceki gün yemeği fazla kaçırdınız, bugün hafif bir şeyler yemeliyim dediniz. Kendinize hazırladığınız en sağlıklı yemek tarifiniz nedir? Bizimle paylaşın.

9.gün ise :Ispanak sevmiyorum diyen kalmasın Çocuğuma, eşime ıspanak yediremiyorum. Yedirmenin yöntemini ben buldum, bu tarif garantili deneyin dediğimiz tarifler tüm ıspanak sevmeyenler için geliyor.

Ben sırasını değiştirerek yazıcam ama :))

Çünkü birgün yediğim ıspanaklı kekin suçluluğuyla ertesi gün ayıbımı örtmek istercesine, yaptığım zeytinyağlı brokoliyi paylaşacağım sizinle :))

ISPANAKLI KEK



Malzemeler:

3 adet yumurta
1 1/2 bardak toz şeker
1 bardak rondodan geçirilmiş çiğ ıspanak
1/2 bardak sıvı yağ (ben zeytinyağı kullandım)
2 bardak un
3/4 bardak iri dövülmüş ceviz
1 paket şekerli vanilin
1 paket kabartma tozu


Yapılışı:

Fırın ısısını 170 Cye getirin ve kek kalıbını yağlayıp unlayın. Yumurtayı ve toz şekeri derin bir kaba alıp, önce mikserin düşük hızında sonra da en yüksek hızında çırpın.  Rondodan geçirilmiş çiğ ıspanağı ve zeytinyağını ekleyip  karıştırmaya devam edin. Un, kabartma tozu, ceviz ve vanilini ekleyip karıştırın.  Önceden ısınmış fırında kürdan testi temiz çıkana kadar  pişirin. Yaklaşık 40-45 dk.

Afiyet olsun, Temel Reisler...


NOT: BURADA DA ISPANAKLI KEKİNİZDEN NASIL PASTA YAPACAĞINIZI BULABİLİRSİNİZ...









ZEYTİNYAĞLI BROKOLİ

Malzemeler:

1 kg brokoli
1 adet kuru soğan
2 adet havuç
1 adet kırmızı biber
1 adet domates (Ben yazdan hazırladığım konserveyi kullandım, kışın domates satın almıyorum zira.)
1/2 limon suyu
Tuz, karabiber
Zeytinyağı

Yapılışı

Kuru soğanları halka halka doğrayarak çok az zeytinyağında havuçları hazırlayana kadar kısa bir süre kavurun. Üzerine küp doğranmış havuçları  ilave edip yine bir diğer malzemeyi hazırlayana kadar karıştırarak kavurun. Küçük küçük doğradığınız kırmızı biberleri ve en üstüne de ağaç ağaç ayırdığınız brokolileri koyun tencereye. Üzerine domates püresini (ya da rendelenmiş domates) yayın. 1/2 limon suyu, tuz ve karabiber ilave ederek, kısık ateşte ağzı kapalı olarak pişirin.

Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder