27 Ağustos 2013

TATİLİN ARDINDAN EV YAPIMI LOR PEYNİRİ


Merhaba güzel yurdumun güzel insanları...

Çok huzurlu, güzel, dolu dolu geçen, rüya gibi bir tatilin ardından gerçek hayata dönmüş olmanın çarpıcılığı ile bir sarhoşluk hali hasıl oldu bende. Yıkanacak çamaşırlar, aylardır kapalı duran bir ev, bomboş bir buzdolabı ve kiler... Kış hazırlıkları ve sürekli ilgi ve arkadaşlık bekleyen 3 yaşında bir oğlan çocuğu... Varın siz tahmin edin bendeki telaşı...

Size bunları yazarken de bir yandan közlediğim patlıcan ve biberleri çevirmek için masanın başından kalkıyorum zira...

Her neyse lafı uzatmadan size aşama aşama evde lor yapımını anlatayım...

En kısa zamanda da uzun uzun tatil anılarımı yazmak isterim size kısmetse...

EV YAPIMI LOR PEYNİRİ

MALZEMELER:

2 kg süt
5 çorba kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı tuz

YAPILIŞI:

Sütü çelik bir tencerede 80 dereceye gelene kadar ısıtın. Yani kaynama noktasına gelmeden ince tabaka bir kaymak tutar ya işte o ana kadar. Tencereyi ateşten alıp sirkeyi ve tuzu koyun. Süt kesilecektir. Duruma göre kesilmez ise 1-2 kaşık daha sirke ekleyebilirsiniz. Tencerenin ağzına temiz bir tülbent sererek 3-4 saat bekletin. Daha sonra içine temiz bir tülbent serilmiş süzgeçten süzün. Tüm suyunun akmasını bekleyin ve en son elinizle sıkarak kalan suyu da çıkarın. H:azırladığınız lor peynirini cam bir kapta buzdolabında muhafaza ediniz.

Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. merhaba ellerinize sağlık bende difrize koydum kendim yapmadım kayınvalidem sağ olsun köyden yolluyor kullandığımı kullanıyorum gerisi kışlık difrize sevgiler

    YanıtlaSil