26 Temmuz 2014

TATİL ANILARI 2014 AFYON - ANKARA - ÇANDARLI

Selam, selam, selam sevgili dostlar...

Yazın ilk aylarını kapsayan gezimizi tamamladık. Bu sene gidip gördüğüm yerleri, hissettiklerimi, düşüncelerimi, beğenilerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

İstiyorum; çünkü sonradan yazdıklarımı okuyunca benim de tatlı anılarım tazelenmiş oluyor; ayrıca sevabına bir rehberlik hizmeti vermiş olayım diyorum. Çünkü ben daha önce gitmediğim, huyunu, suyunu bilmediğim yerleri ziyaret etmeden önce hep bloggerlerin yazılarını, yorumlarını okur; birleştirir, böler, çarpar öyle bir tatil rotası oluştururum kendime...

Eşimle beraber yürüttüğümüz bir işimiz var. Kış ayları karı-koca çok yoğun bir çalışma temposunda oluyoruz. Haftanın 7 gün çalışıyoruz desem abartmış sayılmam. Sömestre tatili, resmi tatiller ve yaz tatili ise bizim için nefes alma; dinlenme, arınma ve ailece beraber olmanın tadına varma  zamanları. Bu nedenle yazın üç ay gibi uzun bir sürede hem evimizde dinleniyor, aile ziyaretleri yapıyor ve de güzel yurdumuzu karış, karış gezmeye çalışıyoruz.

Geçtiğimiz sene de epey gezdik ancak canım hiç yazmak istemedi. Daha önceki gezi yazılarıma bakmak isterseniz onlar burada.

Okulların kapanmasıyla beraber bizim için tatil başlamış oldu. Evimizde geçirdiğimiz günler bizim için cennet misali geçti. Bol bol oğlumuzla oynadık, evimizde ufak tefek tamir işlerimizi yaptık, dinlendik... Evimizin tadına vardık.

Yaz tatilimizde mümkün olduğunca çok yer görmeye çalışıyoruz; ancak bunu yaparken de en ekonomik, rahat ve keyifli yerleri tercih ediyoruz. O nedenle önce bol bol araştırma yapıyoruz.

İstanbul dışında ilk durağımız Afyon'du bu sene. Rahmetli anneannemin geniş sülalesi her sene ortak seçilen bir ilde bir tesiste toplanıyor. O gün ve gece güzel sohbetler eşliğinde bir yemek, eski anıların canlandığı, şen kahkahalarla gece boyu dans :) Ertesi gün de kahvaltı ve ertesi senenin planı... Bol fotoğraf tabii. Her yaş grubundan aile üyesi olduğu için seçilen yerlerin herkesi memnun etmesine özen gösteriliyor. Ancak yaşlı çınarların konforu ön planda :) Bu nedenle 2014 toplantısı için Afyon'da bir termal tesis tercih edildi.

Sabah ezanıyla bir anne baba çocuk doluştuk arabamıza. Yolculuğun ilk saatlerinde oğlum uykusuna devam etti. Ben de yarı mahmur, yarı meraklı gözlerle yolları seyre daldım.

İstanbul _Afyon yolunun belirli bir noktasına kadar her zaman gittiğimiz İstanbul-Çanakkale güzergahını takip ettik. Bilecik sapağı ile beraber benim için tatil başlamış oldu :)

Anadolu'nun daha önce görmediğim yerlerini şööyle bir yolundan geçiyor da olsam izlemek beni çok mutlu ediyor. Bitki örtüsü, kokusu, rengi her yörenin bambaşka. Evler, balkonlarda asılmış çamaşırlar, yollara park etmiş arabalar. Sanki herbirini uzaktan da olsa tanıyor, geçtiğim yerler benim memleketimmişçesine heyecanlanıyorum. Ben böyle romantik romantik bakınırken oğlum uyandı ve meraklı gözlerle bakınmaya başladı. Eşim de hafiften acıktığını söyleyince Bilecik yolu üzerinde bir güzel noktada kahvaltı için mola verdik. Dağların arasında yemyeşil, güzel mi güzel bir yer.

Kahvaltımızın ardından yolumuza devam ettik. Kütahya da güzergahımız üzerindeydi. Kütahya'da bir çok porselen fabrikasını görmeniz mümkün. Sanırım yöre halkı bu fabrikalarda çalışıp geçimini sağlıyordur. Kendi kendine yeten illeri çok seviyorum :)

Öğlen saatlerinde Afyon'a girdik. Otelimize yerleştik. Aile toplantısı akşam saatlerinde başlayacağından; annemler de henüz İzmir-Afyon yolunda oldukları için biz ailece termal tesisin tadına vardık. Hamam, sauna, sıcak havuzlar, tuz odası... Ellerimiz sudan buruşana kadar yıkandık :) Ne kirliymişiz meğer :))

Gece eğlenceli geçti. Yılda bir defa da olsa bir arada olabilmenin tadına vardık. Aramıza yeni katılan minikleri sevdik :) Sanırım o gece en çok eğlenen oğlum oldu :) Bu arada dikiş işlerini öyle ilerlettim ki geceye kendi diktiğim bir kıyafetle katıldım :)

Ertesi sabah bizi daha büyük bir heyecan bekliyordu. Askerde olan kardeşime bir sürpriz yaptık ve Ankara' da onu ziyaret ettik. Beraber annemlerin gençlik yıllarını geçirdikleri, tabii benim de doğduğum şehir Ankara'yı gezdik. Gençlik parkı, Kızılay... Öpüştük, koklaştık ve vedalaştık kardeşimle. O ve tüm vatani görevde olanlar Allah'a emanet olsunlar...

İstikamet baba ocağı, Çandarlı...

Ankara dönüşü yolunda aslında niyetim Uşak kilimlerine bakıp bakıp iç geçirmek, belki de satın almaktı. Ancak gecenin bastırmasıyla bu planımı bir başka seneye erteledim. Gece Uşak'da yemek molası verdik. İlk defa lahmacun yanında ikram olarak keşkeği de burada görerek bir yaşıma daha girmiş oldum :)

Gece yarısı cennetimiz Çandarlı'ya vardık. Ev sakinleri uykudaydı biz vardığımızda. Kız kardeşim yatmadan yataklarımızı hazırlamış ve biz de cumburlop girdik yataklara.

Kızkardeşim, 4 yaşındaki yeğenim ve 5 aylık yeğenimle beraber bir hafta kadar beraberce Çandarlı'da güzel bir tatil geçirdik. Çocuklar bol bol oynadı, denize girdi, anneanne-dede hasreti giderdi. Biz de tatilimiz için biraz plan yaptık. Paramızı-pulumuzu hesapladık. Bahçeden tazecik meyve sebze yemenin tadına vardık...

Eveettt, tatlimizin geri kalanı bir kaç gün sonra sizlerle :))