11 Ekim 2006

BAYRAM İÇİN TATLI; KALBURA BASTI










15. Ye etkinliğine ben de bizim için bayramlarda klasik bir tatlı olan "Kalbura Bastı" ile katılayım dedim...


Tarif anneme ait... 


Malzemeler




-1 su bardağı süt


-1 su bardağı erimiş margarin


-1 su bardağı sıvı yağ


-1 paket kabartma tozu


-1 avuç toz şeker


-İkiye bölünmüş ceviz içi


-1/2 kg dan biraz fazla un




Şerbeti için;




-3 su bardağı şeker


-2 su bardağı su


-1/2 limon suyu



Yapılışı

Şerbeti hazırlamak için şekeri ilave ettiğiniz suyu bir tencerede kaynatın. Tencereyi ocaktan alıp, limon suyunu ilave edin. Şerbeti soğumaya bırakın.

Derince bir kapta şeker ve sütü ve margarin + sıvı yağ karışımını iyice çırpın. Un ve kabartma tozunu ilave ederek kulak memesi diye tabir edilen kıvamı tutturmak amacı ile hamurunuzu bir güzel yoğurun. Hamuru bir süre özlenmesi için nemli beze sararak dinlendirebilirsiniz.

Dinlenmiş hamurdan iri ceviz büyüklüğünde toplar koparıp yassılaştırdıktan sonra rendenin küçük bıçaklı kısmına hafifçe bastırın. Ortasına dilediğiniz kadar ceviz koyarak hamurun kenarlarını kapatın.




Yağlanmış tepsiye dizerek 175 dereceli fırında üzerleri kızarana kadar pişirin. Fırından çıkan pre- kalbura bastınız üzerine soğuk şerbeti gezdirin ve ısısı henüz düşmemiş olan fırında 5-6 dk tutun.

------------------------------------------------------------------------------------



Not




-Ceviz tadının belirgin olmasını istiyorsanız hamurun içine cevizleri ufalayarak değil iri parçalar halinde koymalısınız.


-Hamur sıcak ve şerbet soğuk olacak...










7 yorum:

  1. Merhaba canim,
    ellerine saglik ben cok severim kalburabastiyi.Ben daha kücükken babaannem yapardi her bayramda.Ben his denemedim yapmayi.Belki senin tarifinle bu bayramda bende hazirlarim.
    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  2. Siz bana ilk yorumu yapan, Almanya' da yaşayıp,İzmir hasretiyle kavrulan sevgili dostumsunuz değil mi?

    Neyse kalburabastıyı ben de çok severim. Siz de yapın ve bol bol yiyin.

    Afiyet olsun şimdiden...

    YanıtlaSil
  3. en sevdiğim tatlılardan kalbura bastı bas bsa ye süper

    YanıtlaSil
  4. Haklısın Yeşimcim.

    Tıka basa yenesi bir tatlı bu. (Tüm diğer tatlılar gibi...)

    YanıtlaSil
  5. çok severim, olsa da yesek :)

    tarifname.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Evet sedacım olsa da yesek. Bu arada hoş siteni ziyaret ettim ve seni takip listeme ekliyorum izninle...


    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Please let me know if you're looking for a article author for your weblog. You have some really good articles and I feel I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd
    absolutely love to write some articles for your blog in exchange for a link back to mine.
    Please blast me an email if interested. Kudos!
    Feel free to visit my blog : iraqi dinar

    YanıtlaSil