05 Ocak 2007

KETEN TOHUMLU PAZAR OMLETİ






Merhaba;

E bayramda bol bol vakit bulunca mutfağa attım kendimi dedim ya işte ilk tarifim "Keten Tohumlu Omlet" Pazar sabahı maaile beraber kahvaltı yapmak güzel oluyor. Herkes bir araya toplanınca değişik birşeyler yemek ve kahvaltıyı uzattıkça uzatmak gerçekten çok eğlenceli. Ben de bu pazar elimdeki malzemeleri değerlendirmek adına bir tarif uyduruverdim. ama sonuç hoş oldu gerçekten. Siz de deneyin bence...

Malzemeler

- 4 adet yumurta
- 1 tatlı kaşığı tereyağı
- 1 tatlı kaşığı zeytin yağı
- 6 zeytin
- 2 kibrit kutusu kadar beyaz peynir
- 2 dilim dil peyniri
- 2 dilim taze kaşar
- 2 tatlı kaşığı galeta unu
- 1 tatlı kaşığı mısır unu
- 1 kahve fincanı süt
- 1/4 demet maydanoz
- 1-8 demet dereotu
- 2 tatlı kaşığı keten tohumu
- Kekik
- Nane
- Pul biber
- Karabiber
- Tuz

Yapılışı

Çırpıcının kabına yumurta, tereyağı, zeytin, peynirler, galeta ve mısır unu, süt, maydanoz, dereotunu koyup bulamaç haline gelene kadar çırpın. Karışımı zeytin yağı damlattığınız ve biraz ısıttığınız tavaya boşaltın. Ara ara tavayı sarsarak pişmesini sağlayın. Üzerine baharatları ve keten tohumunu serpin. 10 dk sonra üzerine bir kapak kapatarak 3-4 dk. da böyle pişirin. Sonra omleti ters- yüz edin. Kapağını kapatmadan öbür yüzünün de pişmesini sağlayın.

Omletiniz hazırdır.

Afiyet olsun...


------------------------------------------------------------------------------------


4 yorum:

  1. merhaba,

    şahane görünüyor Omlet. Ben İstanbuldayken keten tohumu almıştım ve herbişeye katıyordum. Kıbrıs'a geldiğimden beri unutmuşum keten tohumu kullanmayı siz hatırlattınız. Çok faydalı bir besin olduğunu biliyorum ama bazı gıdaları kullanmadığımızda maalesef unutuyoruz... Hatırlattığınız için teşekkürler... Bakalım bulabilecekmiyim buralarda ...

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Zerrin;

    Keten tohumu gerçekten faydalı ve yararlı bir besin. Tıpkı tüm diğer doğal gıdalarımız gibi. Biliyor musun Zerrin'ciğim ben ne yaptım?

    Aktardan aldğım keten tohumlarının bir kaç tanesini evdeki saksıya atıverdim. (Bir biyoloğum ve botaniğe ilgim sonsuz. Yabani bütün bitkileri evimde yazları da bahçemde yetiştiriyorum özel olarak sırf meraktan. )

    Geçen ay boylu poslu keten tohumu çiçeklerim oldu. sonra onların tohumlarını aldım ve bu omlete de o tohumlardan kattım...

    Umarım oralarda bulabilirsin ve eğer bulursan tarifimi de dene olur mu?

    Siteme yorum bırakan blogculardan yeni yeni dostlar edinmeyi seviyorum. Kabul edersen sen de bundan sonra benim dostum ol. Seni takip listeme ekliyorum.

    Mutlulukla kal

    YanıtlaSil
  3. Önerinize çok teşekkürler. Bende bahçeme atıvereyim keten tohumundan :)

    Tabiki dostunuz olmak bana mutluluk verir. Sizi tanıdığıma bende mutlu oldum...

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Önerinize çok teşekkürler. Bende bahçeme atıvereyim keten tohumundan :)

    Tabiki dostunuz olmak bana mutluluk verir. Sizi tanıdığıma bende mutlu oldum...

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil