07 Ekim 2007

KİLERCİ BAŞI SEÇİLDİM Mİ?






Değişik ve zor yemekleri denemek keyifli oluyor. Geleneksel Osman'lı Mutfağı üzerine bir televizyon programında bahsedilmişti bu yemekten.

Sarayda pişen ve ramazana özel bir tatmış. Hatta bunu en iyi pişiren ahçı padişah tarafından "kilerci başı" olarak seçilir ve ödüllendirilirmiş. Her ustanın elinden farklı bir lezzette çıkan bir yemek anlaşılan daha doğrusu iftariyelik. Oruçlar açıldıktan sonra çorbanın hemen ardından ikram edilen bir yemek.

Eee dedim kendi kendime program yapımcısı anlatırken ben de yapabilirim bunu...
Bence siz de yapabilirsiniz..

Durun anlatayım biraz inceliklerini. Önce 2 adet kuru soğanı ince ince halkalar şeklinde doğrayın ve 1 yemek kaşığı tereyağında pespembe olana kadar sürekli karıştırarak kavurun. Bu yaklaşık 2 saatinizi alacaktır. Zaten yemeğin de bütün inceliği burada. Kavurma işlemi bitince içine 3 çay kaşığı sirke koyun (Programda ölçü verilmeden sadece genel bir anlatım vardı, ölçüleri ben böyle uyguladım...) Karıştırarak kavurmaya devam edin. Sonra yumurtalar için yuva açarak yumurtaları kırın. Üzerine biraz toz şeker ve tarçın serperek ağır ateşte kapağı kapalı olarak pişirin.

Yapın, yiyin ve yorumlarınızı yapın bana....

Afiyet olsun....

8 yorum:

  1. Canım Mahzun Prensesim, bende bir kitapta okumuştum. Ama benim okuduğum şeyde sabahları padişahların kahvaltılarını süslüyordu bu yumurta. Hatta ve hatta sırf bu yemek için özel aşçıları olurmuş padişah kalkmadan geceden soğanlar kavrulmaya başlanırmış. O kitabı okuduğumdan beri kavururum soğanı kırarım yumurtayı.. :)))

    Demek çorbadan sonrada veriliyormuş ... eee ağızlarının tadını biliyormuş padişahlar :)))

    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Prenses,

    Ellerine saglik, nefis olmus.

    Guzel bir bayram diliyor, sevgilerimi gonderiyorum, saglicakla kalin.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık, her yemeğe farklı hikayeler anlatmana bayılıyorum :)

    İyi bayramlar dilerim Prensesicğim :)

    Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Bayramını candan kutlar, sağlıklı mutlu sevgi dolu günler dilerim.

    YanıtlaSil
  5. Sağol Prenses'ciğim,
    Sana da kutlu mutlu bir bayram diliyorum.

    YanıtlaSil
  6. merhaba, bi soganli yumurta icin ocak basinda 2 saat hee. epey mesaketli :) yani aslinda soganli yumurta deyip gecmemek lazimmis baksana harcanan zaman epey uzun :) olsun, ellerine saglik. bu arada kasim etkinligi sendeymis :) bakalim neymis???

    YanıtlaSil
  7. selam ben melek bu soğanlı yumurtayı bende çok severim harika bir lezzeti oluyor ellerine sağlık afiyet olsun bende beklerim hoşçakal

    YanıtlaSil