17 Aralık 2011

ZENCEFİLLİ YENİ YIL KURABİYELERİ







Yine bir yarışma tarifi ile karşınızdayız efem...Diğer yarışma sonuçlarını soracak olursanız henüz muvaffak olduğum bir yarışma yok :)) Azimliyim, devam ediyorum ama...

Bu aralar mutfaktan çıkamaz oldum iyice. İş zaten beni bütün gün neredeyse mutfağa kilitliyor. Hesaptı, kitaptı, pişirdim, taşırdım derken epey vakit alıyor. Eee sonra evin günlük yemeğini yapıyorum, oğlana bazen ayrı bir şeyler pişiriyorum. Bir de bu ara diyet işi çıkınca kendime de özel pişirir oldum. Arada böyle yarışma marışma da eklenince "mutfakta 24 saat" isimli mini dizimizi çekiyoruz resmen. Oğlum da bütün gün benim yanımda. Kah beni seyrediyor, kah bir şeyler kemiriyor. Bazen tencere tavaları dövüyor.... Bazen düşünüyorum da ileri de ya çok ünlü bir ahçı olacak oğlum, ya da obez :)))

Gelelim kurabiyelere...Yarışma konusu yılbaşı hazırlıkları idi. Benim de aklımda oğluma ve yeğenime kurabiye pişirmek vardı zaten. Neden zencefilli, tarçınlı bir yılbaşı kurabiyesi olmasın dedim konuyu duyunca.

Buyurun tarif burada... Tarifi bir kaç Amerikan tarifini modifiye ederek oluşturdum...

Malzemeler:
  • 2 ölçü beyaz un
  • 1 ölçü tam buğday unu
  • 1/2 ölçü esmer şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 10 adet toz hale getirilmiş karanfil
  • 2 çay kaşığı toz tarçın
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı toz zencefil
  • 1/4 çay kaşığı muskat rendesi
  • 1 yumurta
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 1 ölçü erimiş tereyağı
Yapılışı:

Çukur bir kaseye un, baharatlar, kabartma tozu ve tuzu eleyin.Başka bir kasede tereyağı ve şekeri krema haline gelene kadar mikser ile çırpın. İçine yumurtayı ekleyerek çırpmaya devam edin. Rendelenmiş portakal kabuğunu da ilave edip mikserin ayarını düşürerek çırpmaya devam edin.Daha sonra unlu karışıma, tereyağlı karışımı ilave ederek ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğurun. 2 saat buzdolabında dinlenmeye bırakın. Dinlenme bitince, fırın ısısını 190 Cye ayarlayın. Hamurunuzu merdane yardımıyla incelterek (0,5 cm) kurabiye kalıplarınızla kesin. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizin. Önceden ısıtılmış fırında 15 dk pişirin. Kurabiyeleriniz soğuyunca süsleme glazürleriyle dilediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz. 

NOT: Diyetteyim dedim ya ben sadece ucundan tadına baktım azıcık, ama o mutfağı dolduran tarçın, zencefil karışımı nefis baharat kokusu başımı döndürdü bilesiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder