24 Aralık 2011

AYVA AYVA SÖYLE BANA... YOKSA ÖYLE DEĞİL MİYDİ?...AYVA TATLISI...





İnsan yediklerine ne zaman dikkat etse, diyet yapsa, perhiz yapsa " Ah şu diyet bitsin şunu yiyeceğim, bunu yiyeceğim" diye hayaller kurmaz mı? Sadece ben böyle değilim sanırım. Neyse bu sefer her şey çok yolunda ve kontrollüyüm. Kendimi hiç sıkmadan az ve öz yemeyi başarıyorum. Özel bir program da takip etmiyorum. Sadece haftanın bir günü vücudumu dinlendiriyorum. Bol sıvı, meyve, sebze ve yoğurt tüketiyorum.Sanırım anne olduğum için bir sorumluluk bilinci yerleşti :)) 66 kg oldum. Maceramın başında şu kilodaydım merak edenler için.

Semt pazarına gidiyoruz her hafta oğlumla. Meyveleri, sebzeleri koklaya koklaya satın alıyoruz. Marketten meyve, sebze almayı sevmiyorum. Fazla parlak ve suni geliyorlar bana. Gerçi caanım Çandarlı pazarı gibi değil ama idare ediyoruz. Neyse, geçen hafta ayva görünce almak istedim. Oğlum her tada alışsın istiyorum. Maaşallah o da yemek konusunda problemsiz bir bebek. Kerevizi, brokoliyi bile bayıla bayıla yiyiyor; en acı adaçaylarını hafif kırgınlığı olunca lıkır lıkır içiyor; ancak nasıl yeriz, kalır malır diye vazgeçtim almaktan.

Sonra tesadüf bu ya kızkardeşim, eşi ve küçük yeğenim bize geldiler. Gelirken de kayınvalidesinden gelen Trakya ayvalarından getirmişler epeyce. Ne yapsak, ne etsek de bu kadar ayvayı yesek derken; eşi haydi bize ayva tatlısı yap dedi. Hiç denemediğim, çok da tatmadığım bir tatlı. Tarif araştırdım, ona sordum buna sordum, en sonunda kendim harmanlayıp bir tarif uydurdum..

Fotoğraflar yukarıda, tarif aşağıda, buyrun bakalım...


AYVA TATLISI

Malzemeler:

* 3 bütün ayva
* 450 gr toz şeker (Daha tatlı olsun isterseniz 500 gr da olur. Ben meyvenin mayhoş tadını kaybetmesini istemedim.)
* Bolca iri parçalı ceviz
* Tane karanfil
* Su
* Dr Oetker "Kaymak Tadında" (İlk denemem, gayet memnun kaldım. Kahvaltıda da reçel, bal ile güzel oluyor. )

Yapılışı:

Ayvaları soyup, ikiye bölüp çekirdeklerini çıkarın. Geniş bir tencereye ayvaları dizin. Her bir ayva göbeğine çıkardığınız çekirdekleri, tane karanfilleri koyun. Her bir göbeğe 3 adet karanfil yetecektir. 3 su bardağı soğuk suda Şekeri eritin, ayvaların üzerine dökün. Kısık ateşte ağzı kapalı olarak pişirin. Ayvalar yumuşayınca pişmiş demektir.İsterseniz 10 dk fırında karamelize edebilirsiniz.Ceviz ve "Kaymak Tadında ya da" zevkinize göre süsleyip servis edin.

Afiyet olsun....

1 yorum:

  1. Nilarcım ilk fırsatta denemek üzere tarifi aldım.

    YanıtlaSil