14 Ocak 2013

FIRINDA AJVAR SOSLU PALAMUT



Merhaba ve selamlar...

Balık en sevdiğim....

Her gün bıkmadan, severek yerim imkanım olsa. 

Ancak illa da deniz balığı olacak. Çiftlik balığını yiyemiyorum...

Denizle, balıkla harmanlanıp büyüdüğüm için sanırım bu sevgi...

Ailece balık avına aşinayız...

Bir hayalimi yazmıştım size burada... Balıkçı karısı olamadım; ancak eli olta tutanlardan  eşim ... Denizin, balığın değerini ve kıymetini bilenlerden...

Palamutun mevsimi geçti gibi aslında... Bu sene mevsiminde hem bol, hem de ucuzdu. Biz de epey yedik. Bir keresinde üzerine Ajvar sos sürüp, fırında pişirdim. Efsane oldu sonra... Eşim hala onu anlatıp durur eşe dosta. 

Ajvar sosu, kayınvalidem konu komşudan öğrenip bu sene kış için hazırlamıştı yazdan. Közlenmiş kırmızı biber, patlıcan, domates, kuru soğan ve sarımsak içeriyor...

Balığa da çok yakıştı hani...

Sevgiler...



2 yorum:

  1. Palamutu ne güzel pişirmişsin, harika görünüyor.
    Şu AJVAR sosu merak ettim doğrusu.
    Öğrensem de seneye ben de bir kavanoz hazırlasam iyi olur.
    Ellerine sağlık, sevgiler,Pırıl.

    (Ziyarete geldin, teşekkürler ve çekiliş için bilgi istemişsin. Ben çekiliş yapmıyorum.
    Çekilişi ikndesign yapıyor , sayfamda belirttim.)

    YanıtlaSil
  2. kırmızı biberi ve patlıcanı közle. (2 kg patlıcan, 2 kg kırmızı biber) rondodan geçir. 6 kg domatesi rondodan geçir. 1 kg kuru soğanı da aynı şekilde. 1 baş sarımsağı da ekle. Hepsini bir tencereye al. Kaynamaya başlayınca 15 dk sonra kapat. Konserve usulü sıcakken kavanozlara koy. Kavanozları ve kapakları kaynat tabii önceden. Kavanozlara sıcakken koy ve sıkıca kapaklarını kapat. Bir gece ters çevirerek sakla. Sonra bir köşede sakla Genelde kahvaltılık olarak kullanıyor insanlar. Ben yemeklere de kullanıyorum.

    YanıtlaSil