05 Aralık 2013

TAVUKLU KEŞKEK...


Merhaba dostlar;

Ege düğünlerinin vazgeçilmezi sağlıklı ve lezzetli bir yemek Keşkek... Aslında orjinal tarif kuzu gerdan etli ancak ben evde tavuk bulunduğu için bu tarifi denedim. Tarif Mutfak Sırlarına ait..

Malzemeler:

500 gr aşurelik buğday
2 adet kalçalı tavuk butu
tuz, karabiber, pul kırmızı biber
tereyağı

Yapılışı:

Buğdayları 3-4 saat kadar sıcak suda bekletin. Bu arada tavuk butlarını bol su dolu bir tencerede haşlamaya alın. Haşlama suyunu ileride kullanacağız. Buğdayları yıkayıp süzün ve genişçe bir tencerede üzerini yaklaşık 3-4 parmak geçecek kadar su ile doldurup orta dereceli ocakta kaynamaya bırakın. Su kaynayınca altını kısın. Suyu bittikçe tavukların haşlama suyundan ilave edin. Haşlanan tavukların deri ve kemiklerini atın. Etleri lif lif ayırın ve bir kenarda bekletin. Buğdaylar iyice yumuşayıp patlayana kadar haşlamaya devam edin. Arada su ekleyin yine. Sonra bir tahta kaşık yardımıyla ya da benim gibi el blendırı ile buğday tanelerini iyice ezin. Macunlaşmaya başlayınca tuz ve karabiberi ekleyin. İçine tavuk etlerini de atarak yarım ssat daha karıştırarak pişirin.

Tereyağında tatlı ya da acı pul biberi kızdırın ve servis tabağına aldığınız keşkeğin üzerine gezdirin.

Ben tarif dışında ocaktan almaya yakın keşkeğin içine 3/4 su bardağı haşlanmış nohut ekledim...

Afiyet olsun....

Tarife ait hikayeyi okumak isterseniz buraya lütfen :))

1 yorum:

  1. Tavuklu hiç denemedim ama etlisini çok severim, bizim buralarda keşkek diye bilinmez farklı bir ismi var ama aklıma gelmedi şimdi :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil