10 Kasım 2006

PRENSES USULÜ KURU OTLU PATATES TAVA







Bu ay #YE 16# etkinliğinin konusunu, sitemi oluşturmadan evvel de beğeni ile takip ettiğim sevgili Evrenbal belirlemiş patatesin içine girdiği tatlar olarak... Ben sevdim bu konuyu çok. Önce değişik ne ğişirsem ne pişirsem diye düşündüm epey. Sonra aklıma çok basit olan ve benim severek yaptığım, çevremdeki herkesin de bayıla bayıla yediği "Prenses usulü patates tava" yapmak geldi. Bakalım siz deneyince beğenecek misiniz?

NOT: ASLINDA BU TARİF SEVGİLİ ERKEK KARDEŞİME AİT. YILLARCA BENİMMİŞ GİBİ YAZDIM; ANCAK ARTIK BASKISINA DAYANAMADIĞIM İÇİN BURADAN İTİRAF EDİYORUM :))))) (2012 de güncellendi...)




PRENSES USULÜ PATATES TAVA


Malzemeler:


-1 kg patates

-1 lt zeytinyağı

-1 tutam taze kekik

-1 çay kaşığı kuru rezene

-1 çay kaşığı kuru adaçayı

-1 çay kaşığı keten tohumu

-1-2 yaprak defne

-1 çay kaşığı karabaş otu

-1 çay kaşığı biberiye

-Galeta unu

-sirke

-limon



Yapılışı


Patetesleri ince ince doğrayıp yıkayın ve sirkeli galeta unlu suda 40 dk kadar bekletin. Derince bir kızartma tavasına zeytinyağı dökün. Yağ kızmaya dönerken içine kekik, rezene, adaçayı, keten tohumu, defne, karabaş otu, biberiye ekleyin. Üzerine bir kaç damla sirke ve limonsuyu damlatın. Kızmış yağa sirkeli galeta unlu sudan çıkarıp sularını süzdürdüğünüz patatesleri atın.


Patatesler altın sarısı rengini kaybetmeden, tavadan alın. Ama bir kevgirle baharatların yağ içinde kalmasını sağlayın. Keyfinize göre ister yoğurtla, ister salatayla isterseniz de ketçap - hardal - mayonezle servis yapın...


Afiyet olsun...

------------------------------------------------------------------------------------------------

3 yorum:

  1. ne ilginç bir patates kızartması,ellerine sağlık,yalnız baharatları nasıl yağda bırakacağımızı anlayamadım,selamlar..

    YanıtlaSil
  2. Patatesin en sevdiğim halidir kızartma,bu tarif mutlaka çok güzeldir,otlarla değişik aromatik bir kızartma olur,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Süheyla;

    Öncelikle teşekkür ediyorum. Değindiğin nokta hakikaten incelik gerektiriyor. Çünkü ben de baharatları almadan patatesleri servis etmek için epey uğraştım...

    Sibel'ciğim;

    Gerçekten hoş ve aromatik bir kızartma bu. Damak zevkine göre baharatlara eklemeler yapabilirsin.

    Mutlulukla kalın...

    YanıtlaSil