02 Mayıs 2013

ÇEKİRDEKTEN YETİŞME...


Şu an oturduğum evin bir bahçesi yok maalesef, olmasını çok isterdim ama... Ben de balkonumda bir kaç saksı içinde yeşillik özlemimi gidermeye çalışıyorum. Geçtiğimiz sene yine böyle bir bahar gününde coşmuştum da size balkonumu anlatmıştım uzun uzadıya.

Bu sene bir kaç saksı çiçeğim var yine. Ayrıca bu baharda çekirdekten meyve ve sebze yetiştirmeye merak sardım. Önce hurma çekirdeğini denedim anacak henüz bir sonuç elde edemedim. Şimdi de limon çekirdeğinden limon fidesi yeni merakım. Eşim geçtiğimiz aylarda İzmir'e gidince ona bir kaç kilo limon ısmarlamıştım. Zira buradaki limonların tadı mandalinamsı geliyor bana.

Bol sulu ve çekirdekli oluyor ayrıca Ege limonu. Her neyse. Aslında bir çok yöntem denedim. Pamuk arasında beklettim. Derin dondurucuda şokladım falan. Ancak hiç birinde başarılı olamadım. 

Son olarak şu yöntemi denedim;

Bir limonun içinden çıkan çekirdekleri yaklaşık 6-7 adet 24 saat boyu içi çeşme suyu dolu bir çay bardağı içinde beklettim. Ertesi gün suyunu değiştirdim ve içine 10-15 damla oksijenli su damlattım. Oksijenli suyu eczanelerden satın alabilirsiniz. Sonra içi toprak dolu derin bir saksıya çekirdekleri elimle ittirdim. Çok derine gömmeyin. Neredeyse çekirdekler belli belirsiz görünecek gibi olsun. Bir de saksı muhakkak derin olmalı. Çünkü limon fidesi önce kazık, sonra saçak kök verme eğiliminde. Yoksa fideniz büyür, ancak bir süre sonra kurumaya başlar.

İnşallah bir gün bu fidenin sarı sarı limonları olur da size o limonlarla yaptığım limonatanın tarifini veriririm :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder