15 Nisan 2014

KEREVİZ DOLMASI



Merhabalar sevgili dostlar;

Geçtiğimiz hafta sonunda 33. yaşımı devirdim çok şükür. Sağlıkla, sevdiklerimle güzel, mutlu ve huzurlu bir ömrüm olsun isterim. Eşime de güzel hediyesi için ayrıca teşekkür ederim.

Hafta sonu yemek tercihim hafif şeylerden yana oldu. Ne de olsa bir dilim pastayı hak etmiştim ve buna yer açabilmek için kalorisi az ve lezzetli yemekler yapmaya çalıştım.

Hem mevsimi geçmeden şifa olsun diye, hem de sevdiğim bir zeytinyağlı olduğu için "Kereviz Dolması" nı tercih ettim.

Yapılışı gayet kolay.

Malzemeler

Kişi sayısına göre irice kereviz
Bezelye
Havuç
Patates

Yapılışı:
Bezelye, küp doğranmış havuç ve patatesleri (ben bu sefer patates kullanmadım. ancak patates de yakışıyor.) kaynamış suyun içine alın. Biz kerevizleri hazırlarken onlar biraz yumuşasın.

Kerevizlerin yeşil yapraklarını kesin. Dış kabuğunu kazıyın. Enlemesine ikiye bölüp, ortasını biraz oyun. Çıkan içleri daha sonra çorbaya koymak için saklıyorum ben. Limonlu suda bekletin biraz. Genişçe bir tencereye kerevizleri dizin. Ortasına bezelye, havuç ve patates karışımından paylaştırın. İsterseniz kerevizin yeşil yapraklarını da ince kıyıp serpebilirsiniz. Üzerine zeytinyağı ve kerevizleri beklettiğiniz limonlu sudan ilave edip, tuzunu ayarlayın. Ağzı kapalı olarak sebzeler yumuşayana kadar pişirin.


Afiyet olsun.

Diğer kerevizli tarifler için tık


3 yorum: