13 Eylül 2011

DOMUZCUK BEBEK BİSKÜVİLERİ









Oğlum 9 ayını devirdi bile. Ek gıdalara çoktan başladık. Yeni yeni tatları deneyip öğreniyoruz yavaş yavaş. Bu aralar özellikle akşam üzerleri değişik bir şeyler yemek istiyor meyve ve yoğurt sonrası. Eline bebek bisküvisi verdim geçen gün çok hoşuna gitti. 

Oğluma mümkün olduğunca her şeyi kendim hazırlamaya çalışıyorum. Hazır, yapay şeyleri eve sokasım gelmiyor hele de bebeğim için. Elimde bebek bisküvisi adı altında bir kaç tarif vardı. Ben kendime göre şekillendirip bu tarifi uygulamaya karar verdim. Bu bisküvi hem bebekler, hem de bütün gün çocuk peşinde koşup yorulan annelerin çay-kahve 
molaları için... Şimdiden afiyet olsun...




Haa bu arada yeniden Gıda ArGesine dönüş yaptım. Şimdilik evden çalışacağım. Bu aralar muffin denemeleri yapıyorum elinizde değişik tarifler varsa paylaşımlarınızı beklerim...





Malzemeler


2 çay bardağı tam buğday unu
1 çay bardağı pirinç unu
1 çay bardağı mısır unu
1/2 çay bardağı irmik
2 yemek kaşığı tereyağı
1/2 çay bardağı zeytinyağı
2 yemek kaşığı pekmez
1/2 şeftali püresi
Süt



Yapılışı


Süt hariç tüm malzemeleri bir kapta karıştırın. Kulak memesi kıvamında bir hamur elde etmek için süt ile ayarlama yapın. Ben 1 çay bardağı kullandım. Hamuru merdane ile inceltip kurabiye kalıbı ile şekil verip yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizin.

Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında 20-25 dakika tutun. Pişen kurabiyeleri 

fırından çıkartın, zira çabuk sertleşiyor


Bebeğinize ister atıştırmalık olarak ya da mamalarına ezerek verebilirsiniz.



1 yorum:

  1. Canim ellerine saglik cok sevimli olmuslar...blog bulusmalariyla ilgili haber veririm sana...opuyorum...

    YanıtlaSil