28 Şubat 2014

DEREOTLU POĞAÇA


Merhaba sevgili dostlar...

Bu aralar oğlumla her gün didişiyoruz. Okuldan kurt gibi acıkmış geliyor. Akşam yemeği öncesi çok miktarda bir şey yesin istemiyorum. Çünkü o atıştırmak nedir bilmiyor, iyice karnı doysun istiyor. O yiyeceğim diye tepiniyor ben yedirmeyeceğim diye. Bugün o gelmeden bari poğaça yapayım da ondan bir kaç tane yesin, yemeği de geç yeriz artık diye düşündüm, iyi etmiş miyim?

İşte aşağıda dereotlu poğaça tarifim... 



Malzemeler:

2 adet yumurta
1 su bardağı zeytinyağı
250 gr beyaz peynir
dereotu
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
çörekotu

Yapılışı:

Yumurtayı, yağı, kabartma tozu ve tuzu bir kaba alalım. (Un ve kabartma tozu ayrı bir kapta önce elenerek karıştırılacak.) Karıştırarak yoğuralım. Hamurdan iri mandalina büyüklüğünde toplar koparıp yuvarlayalım ve elimizle ya da merdaneyle biraz inceltelim. Arasına peynirli dereotlu harçtan koyup, istediğimiz şekli verelim. Ben biraz pay bırakıp kapattım ve kalan hamurdan da paralel tarağımsı kesikler yaptım. Yağlı tapsiye dizelim ve önceden 180 dereceye ısınmış fırırnda üstü kızarana kadar pişirelim.

Afiyet olsun....

1 yorum:

  1. Sorma hiç hep aynı dert:( akşam yemeğini 5.30-6 Da yiyoruz o nedenle biz:)

    YanıtlaSil