19 Mart 2014

GENÇ KIZLIĞA DÖNÜŞ...ACEMİLER İÇİN PEYNİRLİ PATATESLİ BÖREK



Merhaba sevgili dostlar;

Bu aralar kendimle uğraşıyorum sadece...

Kilo verip, spor yapıyorum. Yaklaşık 10 kilo kadar verdim. 10 kilo daha vermek niyetindeyim. O zaman lise yıllarındaki halime geri döneceğim sanırırm :))

Gür, kıvırcık ve kabarık saçlarım var. 20 yıldır da uzun...  Yarın da onları kısacık kestirmek niyetindeyim...

Aklınızdan geçeni okudum " Acaba hayatında değiştirmek istediği şeyler var da, onlara canını sıkıp da böyle kendiyle uğraşıyor... yazık" diye düşündünüz değil mi? 

Çok şükür hayatımdan gayet memnunum... Sadece bir yenilenip tazelenmek istiyorum hepsi bu. 

Neyse siz dinlemek istemiyorsunuz beni sanırım. Ben de en iyisi size yemek tarifi yazayım...

Ben yemiyorum ama bizim büyük ve küçük adama geçen gün yaptığım böreği fotoğrafladım...

PATATESLİ PEYNİRLİ BÖREK

Malzemeler:

4 adet yufka
1 adet patates
300 gr beyaz peynir
1/2 demet maydanoz, dereotu
1 kase suluca yoğurt
1 çay bardağı zeytin yağı
süslemek için susam

Yapılışı:

Patatesleri rendeleyin bir kaba alın. Yıkanıp minik doğranmış yeşillikleri de ilave edin. Peyniri de ezerek bir güzel karıştırın. 




Bir kasede (ben bu işler için evde eskiden kalan boş yoğurt kovasını kullanıyorum :)) ) yoğurdu ve yağı karıştırın...



Fırın tepsisinin dibini hafifçe yağlayın. 1 bütün yufkayı şekilde gördüğünüz gibi serbestçe tepsiye yayın. Büzerek fazlalıkları tepsinin ortasına alın.



Sonra üzerine 2 yemek kaşığı yoğurtlu karışımdan gezdirin. 2. yufkanın yarısını da gevşekçe tepsiye koyun.



3. adım olarak, iç harcın yarısını yufkanın üzerine yayın ve 3-4 yemek kaşığı yoğurtlu karışımdan gezdirin. 2. yufkanın kalan yarısını didikleyerek peynirli harcın üzerine gelişigüzel atın. Böylece börek havalı oluyor epey :))



3. yufkanın yarısı ile üzerini kapatın ve yağlı karışımdan gezdirin.



Peynirli iç harcın kalan kısmını da üzerine koyun.



3. yufkayı didin ve 4. yufkanın yarısı ile güzelce örtün. Üzerine yoğurtlu karışımı gezdirin.



4. yufkanın kalan parçası ve tepsinin kenarlarından sarkan 1. yufka ile böreğin üstünü bir güzel örtün.



Yağlı yoğurtlu karışımı bir güzel üzerine sürün. İsterseniz bu aşamada 1 adet yumurtayı da çırparak karışıma ekleyebilirsiniz. Ben koymadım... 

Sonra böreğinizi bir bıçak ile porsiyonlara kesin. Böylece daha iyi bir iç pişme sağlarsınız. ÜZerine susam, çörekotu, haşhaş tohumu vs serpebilirsiniz.



170 derecede altı üstü kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder