15 Şubat 2013

TAT' LI BİR YARIŞMA FALAFEL...DOĞUM SONRASI HİKAYEM...




Merhabalar;

Ara sıra, takip edebildiğim yemek yarışmalarına katılıyorum eğer ilgimi çekerse. Geçtiğimiz aylarda da TAT'ın bir yarışmasına katıldım. Epeydir aklımda olan ve yapmayı ertelediğim bir tarifle katıldım. Tarifim beğenilmiş, kazanmışım :) Mutlu oldum, sevindim... Sanırım ürünlerinden oluşan süpriz bir paket olacak ödül. Merakla bekliyorum...

Aşağıda tarif ve bu tarife ilişkin minik bir anım var.

Candan selamlar....



Doğum sonrası depresyonu diye bir şey varmış gerçekten....

Yaşadım ve gördüm... 

Hamileyken doğum sonrası depresyonla ilgili yazıları, anne hikayelerini okur ve kahkahalarla  güler geçerdim. İnsan sınırsız mutlu olur bebeğini doğurunca niye depresyona girsin ki diye omuz silkerdim. Yıllarca hayalini kurup, kucağa alınan pembe ve mis kokulu bir bebek hayatını insanın ne kadar alt üst edebilirdi ki? Saçını başını toplamadan, hayattan bezmiş, pijamalı gezdirirdi ha, inanmam vallahi...

Gel gelelim bebeğim doğunca şiddeti hafif, süresi kısa olmakla beraber bir doğum sonrası depresyon sürecine girdim ben de...  İnsan şu hayatta kimi küçümser, neye burun kıvırırsa başına gelirmiş ya...

Eve, bebeğe, eşime kendime yetememezlik hissi sardı beni. Annem fazla geldi, kayınvalidemin her sözü ağır... Ben böyle olur olmadık şeyleri büyütüp karaları bağlaya durayım; bir gün eşim, elimden tuttu ve romantik, baş başa bir yemeğe götürdü beni. Giyindim, süslendim. Aslında ne kadar da güzelmişim ben dedim yeniden... 
Bir şeyler yedik içtik, çalan romantik şarkılara beraber eşlik ettik...Şimdi unuttum bile menüyü. 

Sadece hatırladığım ara sıcak sınıfında sunulan FALAFEL  :) 

İşte beni depresyondan kurtaran ilaç :)))

Uykusuzluğa, kansızlığa, kabızlığa, yorgunluğa iyi gelir mi bilmiyorum ama depresyona bire bir:)






NOHUTLU BAKLALI FALAFEL (LÜBNAN MUTFAĞI)


Malzemeler:

1 kutu TAT HAŞLANMIŞ NOHUT KONSERVESİ (850 gr)
1 /2 su bardağı haşlanmış kuru iç bakla
1 orta boy kuru soğan
1/2 demet maydanoz
1 tatlı kaşığı kişniş tohumu
5-6 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı pul biber
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
4 yemek kaşığı tam buğday unu
1 tatlı kaşığı kimyon
2 yemek kaşığı galeta unu
1 yumurta
Kızartmak için sıvı yağ


Hazırlanışı

İç baklaları bir gece evvel suda ıslatın. Ertesi gün diriliği kaybolana kadar haşlayın. Nohut, iç bakla, kuru soğan, maydonoz, tane kişniş, sarımsak, tüm baharatlar, un, galeta unu, kabartma tozu bir mutfak robotu haznesine koyulur. Hepsi iyice ufalanıp, birbirine karışana kadar robot çalıştırılır. 


Oluşan harç bir yoğurma kabına alınır ve ele yapışmayan bir hamur haline gelene kadar yoğurulur. İhtiyaç olursa un eklenebilir. Köfte harcı ağzı örtülü olarak 1 saat buzdolabında dinlendirilir. 




Daha sonra köfte harcından küçük toplar kopartılarak yuvarlanır ve hafif yassılaştırılır. Kızdırılmış yağda köfteler çok sıkışık olmayacak şekilde önlü arkalı kızartılır. İstenirse yoğurtlu naneli sos ile servis edilir.

AFİYET OLSUN...

NOT: ORTADOĞU KÜLTÜRÜNE AİT BU LEZZET, ORJİNALİNDE LAVAŞ TARZI BİR YUFKAYA SULANDIRILMIŞ TAHİN, PANCAR ŞURUBU ve MAYDANOZ EŞLİĞİNDE SARILIP SUNULUYOR. DUBAİDE YAŞAYAN BİR ARKADAŞIMIN NOTU BU.

2 yorum:

  1. TEBRİK EDERİM:))TARİFİN GERÇEKTENDE ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK:))BENDE YARIŞMAYI KAZANANLARDANIM:))SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim, ben de sizi can-ı gönülden tebrik ederim

    YanıtlaSil