04 Nisan 2014

ISPANAKLI KREMALI TAVUK SARMA


Selamlar sevgili dostlar;
Bugünlerde mutfak ve ev işleri bana çok zor gelmeye başladı. Her türlü işi erteliyorum, sonra bir güç gelip yapmaya başlayınca da koskocaman sıradağlarla boğuşmak zorunda kalıyorum. İş bir yandan; kışın tortularından kurtulma çabası bir yandan bastırdı...

Eşim geçen gün sen eskiden ne değişik yemekler yapardın, bir süredir menü aynı dedi şakayla karışık. Biraz kızdım, biraz alındım, biraz da hak verdim :))

Bu sefer tavuk göğsünü haşlamak ve ıspanağı da havuçlu zeytinyağlı pişirmek yerine bir tavuk sarma yapayım bari dedim :)

Yapılışı kolay, lezzeti bol ve gösterişi de çok...

Aşağıda detaylıca anlattım, haydi kolay gele...

Malzemeler:

6 adet ince kesilmiş tavuk göğsü
500 gr ıspanak
1 adet kuru soğan
1 adet havuç
3 diş sarımsak
1 adet kırmızı biber
2 kahve fincanı zeytin yağı
1/2 paket krema
200 gram mantar
kaşar peyniri
tuz, baharatlar

Yapılışı:

1 kahve fincanı zeytinyağı içine tuz, karabiber, kırmızı biber, kekik vs gibi sevdiğiniz baharatları dökün. Açılmış ve inceltilmiş göğüsleri bu sosa bulayın. Bir kaç saat buzdolabında bekletin. Bu arada iyice yıkanmış ve doğranmış ıspanağı bir kahve fincanı zeytinyağında, ince doğranmış kuru soğan ile hafif suyunu salıp çekene kadar kavurun. ancak kurutmayın. İnce doğranmış sarımsak, kırmızı biber ve rende havucu da ekleyerek altını kapatıp ılıtın. Tuz, karabiber ekip karıştırın.

Bir tabağa bir adet tavuk göğsü alın. İçine 2 yemek kaşığı ıspanaklı içten koyun. Üzerine 1 ince dilim kaşar peyniri koyun ve bohça gibi ağzını kapatın.


Kat yeri altta kalacak şekilde fırın kabına dizin. Ispanaklı sostan artanı ve yıkayıp bütün bıraktığınız mantarları da üzerine yayın. Kremayı da ekleyerek 180 derecelik fırında 40 dk kadar pişirin. arada kontrol edin tabii...



Sonra da cümbür cemaat yiyin :))

Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Blogunuzu çok beğendim sizi takibe aldım :)
    Bende bloguma beklerim
    Sevgiler,
    http://hayatimakyajla.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil