25 Ağustos 2012

YOĞUN İSTEK ÜZERİNE...




Merhaba sevgili dostlar.

Aslında niyetim tatil anılarımı içeren bir yazı ile karşınıza çıkmaktı; ancak gelin görün ki geçmiş yıllarda yayınladığım ve aynı zamanda etkinlik sahibi olduğum "Geleneksel kış hazırlıkları" yazılarım epey ilgi görüyor ve yeniden yayınlamam için istek alıyor.


KÜÇÜKKEN EN SEVDİĞİM DERSLERDEN BİR TANESİ DE "HAYAT BİLGİSİ" İDİ.

NEDEN BİLİYOR MUSUNUZ ÇÜNKÜ ORADA KIŞ İÇİN YAPILAN HAZIRLIKLAR ANLATILINCA BEN DE HAYALLERE DALARDIM.

EVİN ÇATISI ONARILIR, KIŞLIK ODUN- KÖMÜR ALINIR, KIŞLIK KIYAFETLER ELDEN GEÇİRİLİR VS VS... ASLINDA ÇOCUK AKLIMI BUNLAR ÇELMEZDİ BENİM.

EN SEVDİĞİM KISIM MUTFAK HAZIRLIKLARIYDI. ŞEHİRDE BÜYÜYEN BİR ÇOCUK OLDUĞUMDAN VE ANNEM DE ÇALIŞAN BİR KADIN OLDUĞUNDAN BANA ÇOK UZAKTI BU HAZIRLIKLAR. SALÇALAR MARKETTEN ALINIR, TARHANA İZMİR'DEN ANNEANNEMDEN YA DA BABAANNEMDEN GELİRDİ.

KİTAP DA ÖYLE BALLANDIRA BALLANDIRA ANLATIRDI Kİ "ANNEMİZ TURŞU KURAR, TARHANA, SALÇA YAPAR" DİYE.... TURŞU DİYİNCE AĞZIM SULANIRDI. ŞÖYLE MİNİCİK BİR SALATALIK TURŞUSU OLSA HIMMM.

ANNEANNEM İZMİR'DE YAPIP GÖNDERİRDİ BİZE AMA HİÇ BİLMEZDİM O ZAMANLAR BEN ERİŞTE NASIL YAPILIR, REÇELLER GÜNEŞTE NASIL OLUR DİYE...SADECE BİR KERE İPE DİZİLİP GÜNEŞE BIRAKILAN BAMYALARI GÖRMÜŞTÜM AYNI BONCUK KOLYELER GİBİ...

İŞTE BUNLAR BENİM TATLI ANILARIM. ŞİMDİ BİLE KİTABIN SAYFASI, RESİMLER, BU HAZIRLIKLAR İÇİN KOŞUŞAN HAYAT BİLGİSİ AİLESİ CANLANIYOR GÖZÜMÜN ÖNÜNDE.

MALUM ÖNÜMÜZ KIŞ, ŞİMDİ HER EVDE KENDİ ÇAPINDA UFAK TEFEK KIŞ HAZIRLIKLARI BAŞLAMIŞTIR BİLE. HER AİLE, HER YÖRE, HER KADIN KENDİNCE HAZIRLAR MUTFAĞINI KIŞA.

BELKİ KİMİNİZ TARHANA YAPTI, YA DA AĞUSTOS GÜNEŞİNDE SALÇA.

MEVSİMİNDE ENGİNAR ALIP BUZLUĞA ATAN DA OLMUŞTUR BENCE.

SAPSARI AYVALARDAN REÇEL.

KİMİ YÖREDE BU MEVSİMDE ZEYTİNLERDEN YAĞ SIKILIR, KİMİ YÖREDE DE PEYNİR, PASTIRMA...

SON ZAMANLARDA "ŞİŞE DOMATES" ADIYLA EN GÜZEL YAZ DOMATESLERİ SAKLANIYOR SERİN VE KUYTU KÖŞELERDE...

DİZDİNİZ ÇOKTAN BAMYALARI, PATLICANLARI, BİBERLERİ BALKONA...

AZICIK ELİ BECERİKLİ OLANLAR KONSERVE, ERİŞTE DE YAPMIŞTIR KİMBİLİR.

YA DA BEN ANADOLU KADINIYIM ANNEMDEN ÖYLE GÖRDÜM DİYE YUFKA, KATMER,CEVİZLİ SUCUK VE PESTİLLER HAZIRLANDI KIŞ MUTFAĞI İÇİN...

HAYDİ SEVGİLİ YEMEK DOSTLARI, YAPTIĞINIZ, DUYDUĞUNUZ, GÖRDÜĞÜNÜZ GELENEKSEL KIŞ HAZIRLIKLARINI ANLATIN BİZE. EMİNİM HER BİRİNİZİN FARKLI YÖNTEMİ VAR AYNI ŞEYLERİ YAPIYOR OLSAK DA. ANLATIN BİRER BİRER.


28. ETKİNLİĞİMİZ "GELENEKSEL KIŞ HAZIRLIKLARI" HERKES DAVETLİ....


1-15 KASIM TARİHLERİ ARASINDA TARİFLERİNİZİ, RESİMLERİ İLE BERABER, BLOGUNUZ VEYA KENDİ ADINIZ, LİNKİNİZ VE KATILDIĞINIZ ŞEHRİ DE EKLEYEREK mahzunprenses@gmail.com ADRESİNE GÖNDERİN.


LOGOYU SAYFANIZA EKLEYEBİLMENİZ İÇİN BANA MAİL ATMANIZ YETERLİ...



MUTLULUKLA KALIN



MAHZUNPRENSES-2007



Buradan tüm arşive ulaşabilir ve kış gelmeden son hazırlıklarınızı tamamlayabilirsiniz.




Candan selamlar

4 yorum:

  1. Aynen dediğin gibi oldu nilarım. İzmir günesinin comertligiyle salça kuru patlican yaptım. Bir de vişne reçeli. Barbunya ve taze fasulyeleri de dondurduk mu ohhh. Bahar

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel bu kış da organik besleneceksiniz şükür. Ben bu sene Yozgat'da köyde de vakit geçirince İç Anadoluya ait bir kaç şey de hazırladım. Yazarım yakında. Selamlar

    YanıtlaSil
  3. ben bu posta yetişememişim, tekrar yayınlaman benim için de faydalı oldu.turşu yapasım var ama nasıl sorusuna cevap oldu:)

    YanıtlaSil
  4. Kış hazırlığını okuyunca,hazırlık yapma isteği belirdi içimde:)
    Yaz domatesleri,sebzeleri filan.
    Hem büyük kolaylık olacak:)
    Teşekkürler hatırlattığın için..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil