17 Ocak 2014

TAZECİK YEŞİLLİKLER


Merhaba sevgili dostlar;

İnsan ömrü boyunca kendinden öncekilerin keşfedip, güzel çözümler bulduğu nice konularda çaresiz kalıp, bir çıkar yol bulamıyor kimi zaman. 

Bazen bilen birine danışıyor, bazen okuyup araştırıyor, yapa-yanıla nihayet kendi çözümünü üretiyor. 

Çünkü her ne kadar o işin çözümünü evvelden biri bulduysa da illa da kendi bulduğun...

İşte böyle böyle, bilgiler, tecrübelere  eklene eklene dünya gelişiyor. Gelecek kuşağa bir önceki kuşaktan üç-beş fazla eklenerek aktarılıyor çözümler...

Yazdıklarıma bakıp da sanmayın ki bugün size felsefik bir yazı yazacağım. Ayol yeşillikler diyorum, nasıl çürütmeden uzun süre saklanır onu keşfettim ben :))

Anama sordum, o da anneannemden gördüğünü geliştirmiş. Okudum, düşündüm, fakülte tahsilimi değerlendirdim :))

Nihayetinde pazardan aldığım tazecik yeşillikleri 10 gün kadar tazecik saklamanın yolunu buldum kendi mutfağımda.

Şimdi aldığım gün önce bir güzel saplarını ayıra ayıra soğuk suyla yıkıyorum.

Süzülmeye bırakıp ardından manual sebze kurutucumda tüm suyundan arındırıyorum.

Yine iyice kuruması için bekletiyorum.

Kalın ana dal saplarını atıp yaprakları tutan sapları kalacak şekilde ayıklıyorum.

İçine 4-5 kat kağıt havlu serdiğim derin dondurucu kaplarına koyup, kapaklarını sıkıca kapatıyorum. 

10 gün kadar tazecik kullanıyorum...

Sizin yönteminiz ne çok merak ettim şimdi ?

Selamlar, sevgiler :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder